کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وقتی همه فرار کردند آلن هوارد ماند!

میلیاردر بریتانیایی باوجود رکود بازار دست از سرمایه‌گذاری نمی‌کشد

«آلن هوارد»، آلن هوارد، یک میلیاردر بریتانیایی مدیر صندوق تأمینی و یکی از بنیان‌گذاران Brevan Howard Asset Management LLP است.او همچنین یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ رمزارزهاست. هوارد حتی در این آشفتگی‌های بازار هم از سرمایه‌گذاری دست نکشیده است. در اواسط ماه ژوئن او در یک دور سرمایه‌گذاری 10.3 میلیون دلاری روی یک برند کریپتویی که در مرحله پیشابذری بود، شرکت کرد. شرکت در چنین سرمایه‌گذاری بزرگی، آن ‌هم پس از سقوط ترا، قابل ‌توجه است. البته هوارد متوقف نشد و در یک دور سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیون دلاری دیگر نیز شرکت کرد. این سرمایه‌گذاری روی یک استارتاپ متاورسی به نام «آتموس‌لبز» انجام شد.

هوارد در مجموع در ۴۰ پروژه کریپتویی ازجمله اف‌تی‌ایکس، بیت‌پاندا، پلی‌گان، لدن و بلاک‌وان سرمایه‌گذاری کرده است. او از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون روی ۱۳ پروژه کریپتویی سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق پوشش ریسک «براون هوارد»، سال گذشته شروع به تجارت ارزهای دیجیتال کرد. البته آلن چندین سال است که ثروت شخصی خود را در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند. اولین سرمایه‌گذاری او که سروصدای زیادی هم به پا کرد، در کارگزاری‌های آنلاین اروپا در سال ۲۰۱۶ بود.

وال‌استریت ژورنال در ماه مارس گزارش داد که هوارد برای محافظت در برابر تورم، رمزارز خریداری کرده، اما مشخص نیست که از کدام دارایی چه مقدار خریده است. ظاهراً او می‌خواهد در هر بخشی از صنعت کریپتو مشارکت داشته باشد. فوربس ثروت شخصی هوارد را ۳٫۲ میلیارد دلار ارزیابی کرده است.

بر اساس گزارش فایننشال‌تایمز، در فهرست سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی هوارد چند اسم بیشتر از همه کلیدی هستند؛ از جمله نرم‌افزار ارزهای دیجیتالی الوود، استارتاپ وب ان گروپ (WebN Group) و کورمونت. از سرمایه‌گذاری‌های هوارد در سال گذشته نیز می‌توان به صرافی ارز دیجیتال بولیش، شرکت فین‌تکی بتل‌پی، استارتاپ کوماینو و استارتاپ بلاکچینی حریم خصوصی آیرون‌فیش اشاره کرد.

یک مدیر کسب‌وکار کریپتویی که قبلاً با هوارد کار می‌کرده، گفته است که چشم‌انداز این میلیاردر بلندمدت و حداقل ۱۰ تا ۱۵ساله است. به همین علت است که وقتی در سال ۲۰۱۸ بازار اوضاع خوبی نداشت و همه از آن فرار کردند، هوارد به سمت آن هجوم برد.

بر اساس یک منبع خبری شرکت براون هوارد در حال اجرا کردن برنامه بزرگی برای ارزهای دیجیتال است. بر اساس آخرین گزارش‌ها، دارایی این شرکت ۲۳ میلیارد دلار ارزیابی شده است. هوارد پیش‌تر مدیرعامل براون هوارد بود، اما با واگذاری این سمت در سال ۲۰۱۹ کم‌کم از مدیریت صندوق کناره گرفت، البته همچنان شرکت را کنترل می‌کند.

رکود اخیر بازار به عقب‌افتادن سرمایه‌گذاری‌ها انجامید، اما بازیگرانی چون آلن ‌که دید بلندمدتی به این فضا دارند، نگران نیستند و به کار خود ادامه می‌دهند. «کریس مک کان» یکی از شرکای «ریس کپیتال» و حامی اف‌تی‌ایکس گفته است که بدترین زمان‌ها در بازار معمولاً بهترین زمان برای سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fjck
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.