پولکادات روی پیراهن بارسلونا؟

ورود کسب‌وکارهای رمزارز و بلاکچین به دنیای فوتبال

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طی چند روز اخیر دو خبر مربوط به اسپانسرهای تیم‌های فوتبالی توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در اولین خبر اعلام شده بود که پلتفرم بلاکچین و رمزارز پولکادات نسبت به اسپانسرشدن تیم فوتبال بارسلونا اعلام علاقه کرده است و پس از این خبر از راه رسید که صرافی رمزارز بایننس اسپانسر تیم ملی فوتبال آرژانتین شده است.

بایننس و آرژانتین
به گزارش وب‌سایت کوین‌دسک صرافی بایننس اسپانسر اصلی تیم ملی قدرتمند آرژانتین خواهد شد. جدای از تیم ملی، نام این اسپانسر روی لیگ فوتبال آرژانتین هم قرار خواهد گرفت. مدت‌زمان این قراردادها پنج سال است.

صرافی بایننس در روز دوشنبه اعلام کرد که به توافقی با فدراسیون فوتبال آرژانتین رسیده است. در بیانیه این صرافی آمده است که این توافق، اولین قرارداد بایننس با یک تیم ملی فوتبال در سطح جهان است. آرژانتین که تاکنون دو بار قهرمان جام جهانی شده است و یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های تاریخ فوتبال، لیونل مسی، را در دل خود جا داده است یکی از پرشورترین طرفداران فوتبال در جهان را دارد.

صرافی بایننس اعلام کرده است که طبق این قرارداد، قرار است یک توکن طرفداری هم هرچه سریع‌تر تولید شود. ماکسیمیلیانو هینز، مدیر آمریکای لاتین بایننس، درباره این مسئله گفته است: «امیدوار هستیم که با این توافق هم از تیم آرژانتین در تمامی سطوح حمایت کنیم، هم میزان آگاهی از بایننس، جهان رمزارزها و بلاکچین را در بین طرفداران فوتبال این کشور و کل جهان افزایش دهیم.»

لئوناردو پترسون، مدیر بازاریابی و امور تجاری فدراسیون فوتبال آرژانتین هم عنوان کرده است که این توافق کمک اقتصادی قابل توجهی به فدراسیون و تیم‌های برتر باشگاهی آرژانتین می‌کند: «این توافق ما را به میلیون‌ها هوادار در جهان نزدیک می‌کند که حالا می‌توانند کالاهای دیجیتال جدیدی را از فدراسیون دریافت کنند.»

پولکادات و بارسلونا
به گزارش وب‌سایت کریپتوپلیتن پلتفرم، پولکادات هم به باشگاه فوتبال بارسلونا پیشنهاد اسپانسری داده است. البته در این میان رقیب‌هایی نظیر پلتفرم پخش موزیک اسپاتیفای هم وجود دارند. پروژه بلاکچین مشهور پولکادات به باشگاه بارسلونا پیشنهاد اسپانسری داده است و قصد دارد نام «پولکادات» را روی آستین لباس‌های ورزشی و ساق‌بند لباس‌های تمرینی این باشگاه چاپ کند.

در حال حاضر اسپانسر اصلی بارسلونا، بنگاه تجارت الکترونیک ژاپنی «راکوتن» (Rakuten) است، اما این قرارداد در تابستان بعدی به اتمام می‌رسد و بارسلونا به دنبال اسپانسری جدید خواهد بود. پلتفرم پولکادات که طی یک سال اخیر توجه زیادی را به خود جلب کرده و با اخباری مبنی بر توسعه یک فناوری پیشرفته بیشتر سر زبان‌ها افتاده، یکی از گزینه‌های پیش روی بارسلوناست. بارسلونا طی بیانیه اعلام کرده است که «این باشگاه با دقت فراوان تمام این پیشنهادها را بررسی می‌کند تا در نهایت به توافقی سودده و بلندمدت دست پیدا کند.»

بارسلونای کریپتو
البته باشگاه بارسلونا با جهان کریپتو غریبه نیست. این باشگاه اسپانیا چند ماه پیش طی توافقی با بازار اونیکس که در زمینه معامله ان‌اف‌تی فعالیت می‌کند، اعلام کرده است که قصد دارد کلکسیونی از چنین توکن‌هایی را برای هواداران خود تولید کند. البته اندکی پس از این خبر، باشگاه این توافق را لغو کرد.

پولکادات تنها شرکت فعال در رمزارز نیست که به بارسلونا پیشنهاد داده است و پیش‌تر نام‌هایی چون بایننس و اف‌تی‌اکس نیز به میان آمده بودند. باشگاه بارسلونا که در حال حاضر به لحاظ مالی وضعیت مساعدی ندارد، به احتمال زیاد پیشنهادهای کمتر از ۵۵ میلیون یورو (تقریباً 7/62 میلیون دلار) برای هر فصل را نپذیرد، زیرا این مبلغ، مقدار مورد توافق کنونی این باشگاه با راکوتن است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/50fd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.