کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
رضا جمیلی، مدیر توسعه کسبوکار کارخانه نوآوری رسانه راهکار، در پنل «نبرد بزرگان» نکستیشن با رامین لایقی، مدیرعامل اسنپ گروسری، گفتوگو کرد. در این پنل درباره صنعت لجستیک و جایگاه اسنپ گروسری حرف زده شد. لایقی عنوان کرد: «سهم لجستیک خردهفروشی از کل بازار لجستیک ۱۰درصد است و هدف اولیه اسنپ گروسری این بوده که بتواند سهم ۲درصدی داشته باشد.»
به گفته لایقی مهمترین تغییری که اسنپ گروسری ایجاد کرد این بود که سوپرمارکتهای بزرگ برای استفاده از این خدمات مدل تجاری خود را تغییر دادند و برای مثال ساختار کسبوکار بزرگی مثل هایپراستار متحول شد. همچنین تجربه بسیار ملموسی برای مصرفکنندگان بود.
لایقی تأکید کرد: «تمرکز اصلی امسال اسنپ گروسری این است که بتواند بیشتر از همیشه در تعامل متقابل با سوپرمارکتها باشد، زیرا رشد خردهفروشی و رشد کسبوکاری مانند ما درهمتنیده است.»
او پیشبینی کرد که تا پنج سال آینده سالانه ۲درصد سهم لجستیک آنلاین خردهفروشی افزایش پیدا خواهد کرد.