رسانه اقتصاد نوآوری ایران

چرا در روزهای طلایی برای رمزارزها هستیم؟

اکنون یکی از بهترین زمان‌ها برای مردم، دولت‌مردان و کسب‌وکارهاست که روی توسعه و آموزش خود کار کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یادداشتی از رسول قربانی/ این روزها که بازار رمزارزها با ریزش سنگینی مواجه بوده را می‌توان روزهای طلایی رمزارزها دانست؛ به چند دلیل. قبل از هر چیز باید یادآوری کنیم در روزهایی به سر می‌بریم که بازار رمزارزها نزولی بوده و رکوردهای نزولی پیشین خود را نیز شکسته، اما این به معنای از بین رفتن این صنعت نیست و در همین لحظه که در حال نوشتن این یادداشت هستم، این بازار حجمی معادل 1.18 تریلیون دلار دارد و فقط در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰ میلیارد دلار گردش داشته و این یعنی عددی معادل یک‌سوم GDP ایران برای یک سال! پس دقت داشته باشید حتی در روزهایی که این بازار به خاک و خون کشیده شده، هر سه روز به اندازه کل GDP یک سال ایران گردش دارد.

اما چرا این روزها طلایی هستند؟ اول اینکه با ریزش قیمت‌ها، بسیاری از متوهمان که در بازارهای صعودی سیگنال‌های بدون پشتوانه به مردم ارائه می‌دادند، عیارشان مشخص و دست‌شان رو می‌شود و در این روزها عمدتاً صدایی از آنها درنمی‌آید و این خود می‌تواند باعث بی‌اعتبار شدن توصیه‌های آنها در روزهای صعودی آینده باشد.

از طرف دیگر این روزها که هیجانات و انتظارات یک‌شبه پولدار شدن تا حد زیادی کنار رفته‌اند، بهترین زمان برای یادگیری و آموزش در تمام لایه‌ها، مخصوصاً عموم مردم است. در همین راستا نیز بود که هفته پیش «جک دورسی» از شروع فعالیت خود برای آموزش مفاهیم حوزه رمزارزها به عموم رونمایی کرد و اعلام کرد به همراه دیگر چهره‌های شناخته‌شده صنعت، دوره‌هایی را به‌طور تخصصی برای آموزش مردم طراحی و ارائه خواهند کرد.

اما این فقط عموم مردم نیستند که نیاز به آموزش دارند، بلکه این روزها که هیاهوهای بازار فروکش کرده، برای دولت‌مردان و قانون‌گذاران نیز فرصت خوبی است تا با حوصله و به دور از استرس‌های هیجانی بازار، چهارچوب‌هایی برای این بازارها و فعالیت در آنها تهیه و تدوین و ابلاغ کنند.

از طرف دیگر برای کسب‌وکارها نیز فرصت مناسبی است تا زیرساخت‌های فنی، امنیتی، پشتیبانی، حقوقی، انسانی و غیره خود را تقویت کنند تا طی روزهای صعودی در آینده، با کمترین مسائل و مشکلات روبه‌رو باشند. جمیع این موارد، نشان می‌دهد این روزها که هیجان از بازار رمزارزها کمی دور شده، زمان طلایی برای صرف وقت و هزینه برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی، فنی و حقوقی است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dzuu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.