کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

چمدان‌ها زودتر به مقصد می‌رسند

راه‌حل نوآورانه بریتیش ایرویز برای معضل تاخیر در تحویل بار مسافران

مسافران خطوط هوایی برتیش ایرویز که از ترمینال 5 فرودگاه هیثرو (Heathrow) پرواز می‌کنند، از ماه جولای می‌توانند چمدان‌های خود را به محض پیاده شدن از ایستگاه مترو این ترمینال، بدون هیچ هزینه اضافی تحویل مسئولان باربری هواپیما دهند تا مجبور نباشند در فرودگاه برای تحویل بار خود در صف‌های طویل منتظر بایستند.

برتیتش ایرویز این سرویس خدماتی جدید را با همکاری AirPortr که کسب‌وکاری نوآور در زمینه مدیریت هوشمند بسته‌های سفر است، طراحی کرده تا دریافت بار مسافران قبل از رفتن به سمت سالن پروازهای خروجی لندن راحت‌تر صورت گیرد. اولین محل تحویل بار در این سیستم جدید در ایستگاه مترو قرار گرفته تا مسافران در ساعات شلوغی، بار خود را به‌سرعت تحویل دهند و یکراست از طریق گیت کنترل مسافران بدون بار به سالن پرواز بروند. مسئولان AirPortr چمدان‌های مسافران را جهت پرواز، بررسی و ایمن‌سازی می‌کنند و به مقصدشان می‌فرستند. مسافران برای استفاده از این خدمات باید از محل اقامت خود در مبدأ و قبل از رفتن به فرودگاه به صورت مجازی وارد سیستم شوند و درخواستشان را ثبت کنند. ثبت درخواست مسافران برای تحویل چمدان‌ در مبدأ، مستلزم پرداخت 19 پوند است.

در این سرویس مسافران برای هر یک از بارهای خود رسید دیجیتالی جداگانه‌ای دریافت می‌کنند که با آن می‌توانند به صورت لحظه به لحظه محل بار خود را در سیستم حمل‌و‌نقل هوایی ردیابی کنند.راه‌حل نوآورانه AirPortr برای بریتیش ایرویز تا حدود زیادی خطر ابتلای مسافران به بیماری کووید 19 را نیز کمتر می‌کند. تام استیونس، مدیر بخش تجربه مشتریان در بریتیش ایرویز، می‌گوید: «ما هنوز در جدال با همه‌گیری ویروس کرونا هستیم اما معتقدیم حالا مسافران و به‌خصوص گردشگرانی که نگرانی ابتلا به بیماری را دارند، با خیال آسوده‌تر می‌توانند سفر کنند. مدت‌هاست ما به دنبال یافتن راه‌هایی بودیم تا تجربه سفر و عبور مشتریانمان از فرودگاه و رسیدنشان به مقصد را به راحت‌ترین شکل ممکن میسر سازیم. نتیجه این همکاری با AirPortr باعث می‌شود مسافرانمان از صف‌های طویل تحویل بار و کنترل رها شوند و عبورشان از فرودگاه با حجم زیادی از بارها و چمدان‌های دست‌وپاگیر، سریع‌تر صورت گیرد.»

در کنار این سرویس، بریتیش ایرویز به طور انحصاری سرویسی با نام Twilight برای دریافت بار مسافران در روز قبل از پرواز نیز تدارک دیده است. در این سرویس مسافران این امکان را دارند که بار خود را یک روز قبل از پرواز به فرودگاه تحویل دهند. قابلیت دیگر این سرویس نوآورانه VeriFLY است که در آن مسافران قبل از رسیدن به مقصد از آماده بودن چمدان‌ و بارهای خود آگاه می‌شوند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/0z5w
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.