چهار اصل مهم

تأثیر محل کار بر تجربیات کارکنان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از سؤالاتی که در مورد محل کار مطرح می‌شود، این است که رهبران یک سازمان چگونه می‌توانند محیط کاری‌ای ایجاد کنند که یک فرد را به‌تمامی بپذیرد؟ برای آنکه محیط کاری سالمی ایجاد کنید، لازم است مدیران منابع انسانی محل کار خود را از دریچه پنج رکنی که در ادامه می‌آید، بررسی کنند.


پرداخت هزینه‌های یادگیری


کارمندان از رهبران خود می‌خواهند که در یادگیری و توسعه فردی آنها سرمایه‌گذاری کنند تا مطمئن شوند می‌توانند جایگاه شغلی خود را ارتقا دهند. اگر سازمانی تیم یادگیری و توسعه داخلی نداشته باشد، فرصتی برای این موضوع وجود ندارد.

باید از خود بپرسید چه مشارکت‌هایی با مؤسسات آموزشی خارج از محیط کار، بخش‌های مختلف صنعت و ارائه‌دهندگان وبینارها و کنفرانس‌ها در دسترس است؟ آیا سازمان شما برنامه بازپرداخت شهریه برای اخذ مدارک تحصیلی یا گواهینامه‌های صنعتی دارد؟ چگونه می‌توانید فرهنگ یادگیری را تشویق و از آن حمایت کنید که در آن کارکنان آنچه را که می‌آموزند به کار گیرند و دانش خود را با دیگران برای بهبود عملکرد فردی و سازمانی به اشتراک بگذارند؟


رهبری روزمره


رهبری نیازی به توضیح ندارد. رهبری روزمره در سازمان‌ها یعنی کارکنان هر روز به انجام اقدامی برای پرورش ارتباطات خود تشویق شوند و در راستای فرهنگ سازمانی بکوشند. فرهنگ سازمانی شما چیست؟ آیا چشم‌انداز روشنی در این خصوص وجود دارد؟ چگونه کارمندان برای تصمیم‌گیری توانمند و تشویق می‌شوند تا بهترین کار خود را انجام دهند؟ آیا کارکنان شما احساس اعتماد و قدردانی می‌کنند؟ اقدامات روزانه که می‌تواند در موفقیت بلندمدت شرکت نقش داشته باشد، چه چیزهایی را شامل می‌شود؟


تنوع و برابری


تنوع و برابری باید بخش مرکزی هر فرایند مدیریت استعدادی باشد تا فرصت‌های منصفانه‌ای برای همه کارکنان جهت دستیابی به پتانسیل کامل آنها را فراهم کند. تلاش برای ایجاد تنوع و برابری بر سیاست‌های اشتغال تأثیر دارد. هنگام بررسی یا اجرای سیاست‌های اشتغال از خود بپرسید «آیا این سیاست‌ها به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که جهت‌گیری نداشته باشند و همه کارکنان فارغ از جنسیت و رنگ پوست خود بتوانند به شغلی وارد شده و در آن پیشرفت کنند؟»


شما اهل اینجا هستید


لازم است کارمندان احساس کنند که شهروند سازمانی یک شرکت به حساب می‌آیند تا ابتکار عمل را به دست بگیرند و فراتر از شرح وظایف خود عمل کنند و اقدامات مثبتی انجام دهند که بر همکارشان یا سازمان تأثیر می‌گذارد. چگونه محل کار شما رفتارهای شهروند سازمانی را هدایت می‌کند تا کارهایی را بدون آنکه از او بخواهند یا انتظار پاداش داشته باشد، انجام دهد؟

«ریورک» تحقیقاتی را با گوگل انجام داد و پنج دسته رایج رفتارهای شهروند سازمانی را شناسایی کرد؛ نوع‌دوستی، وظیفه‌شناسی، اخلاق ورزشی، ادب و فضیلت مدنی. رفتارهای شهروند سازمانی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان به مدنیت در محل کار دست یافت؛ چراکه با شرایط فعلی اجتماعی بیش از هر زمان دیگری مورد نیاز است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5uwl
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.