رسانه اقتصاد نوآوری ایران

چهره سال اقتصاد نوآوری ایران در حوزه محتوا/محمدجواد شکوری‌مقدم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از بخش‌های مهم اقتصاد نوآوری ایران در سال ۱۴۰۰ که با رشدی خیره‌کننده روبه‌رو شد، حوزه محتوا و در پیشانی آن تولید محتوای ویدئویی بود. خانه‌نشینی و دورکاری و تغییر سبک زندگی ایرانی‌ها تحت تأثیر کرونا و البته به ثمر نشستن سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در سال‌های گذشته، همه دست به دست هم داد تا انقلابی در این حوزه اتفاق بیفتد. می‌توان گفت کسب‌وکارهای نوآور این حوزه همچون فیلیمو و نماوا آن‌قدر خوب کار کردند که خیلی‌های دیگر هم به صرافت ورود به بازار تولید فیلم و سریال افتادند.

محمدجواد شکوری‌مقدم یکی از اولین کسانی است که ظرفیت‌های این بازار را کشف کرده و پا در مسیری گذاشته که حالا به یک هلدینگ بزرگ متشکل از کسب‌وکارهای متنوع اینترنتی ختم شده است. شکوری‌مقدم در سال ۱۴۰۰ همچون سال قبلش با رگولاتورهای این حوزه مثل ساترا و ارشاد و صداوسیما گرفتاری‌های زیادی داشت، اما با همان سبک و روحیه همیشگی‌اش برای برداشتن موانع از پیش پای این صنعت کوتاه نیامد و حالا می‌توان گفت صنعت VOD ایران کسب‌وکارهای ریشه‌دار و بزرگی دارد که تنگ‌نظری رگولاتورها هم دیگر نمی‌تواند مانع پذیرش آنها در اقتصاد کشور باشد.

شکوری‌مقدم چهره سال اقتصاد نوآوری ایران در حوزه محتوا به انتخاب تحریریه کارنگ است؛ مرد کم‌حاشیه اما صریح‌اللهجه هلدینگ صباایده که از آپارات تا فیلیمو و چند کسب‌وکار دیگر را در حوزه ویدئو راهبری می‌کند و بازی بزرگی را در بازاری رقم زده که روزگاری بازیگر اول و آخر آن شرکت‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی بودند. شک نکنید در سال ۱۴۰۱ از سرشاخ‌شدن صداوسیما و ساترا و… با وی‌او‌دی‌ها بیشتر خواهیم شنید و به همین دلیل شکوری‌مقدم باز هم حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

حمدجواد شکوری‌مقدم:

تولید محتوای اختصاصی قلب صنعت VOD است. این اتفاقی بوده که در وی‌او‌دی‌‏های بین‌المللی و محلی همه دنیا افتاده و باید در ایران هم همین مسیر را برویم. کاربری که اشتراک خریده است، نیاز دارد که هر ماه به او محتوا و خدمات جدیدی بدهیم، اگر این‌طور نباشد، احساس می‌کند سرویس، سرویس زنده‌ای نیست. از همین رو باید هر کسی یا نهادی که وظیفه رگولاتوری این حوزه را دارد، از رشد وی‌او‌دی‌ها خوشحال باشد و کمک کند چنین رشدی اتفاق بیفتد. اگر مخاطب ایرانی محتوای خوب ایرانی پیدا نکند، شک نکنید معطل ما و رگولاتور نمی‌ماند!
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/46q7
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.