چگونه پای غذاهای خانگی به یک اپلیکیشن باز شد؟

وود اسپون؛ اپلیکیشنی برای آشپزخانه‌های خانگی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

امره اوزونداگ و یونکا کوبوک از آشپزخانه خانگی خود کسب‌وکار بیرون‌بر حرفه‌ای‌شان را اداره می‌کنند. این زن و شوهر می‌گویند الان دارند رؤیای کوچک خود را زندگی می‌کنند و همه اینها به لطف یک برنامه تحویل غذاست. زن و شوهر ترک که سال ۲۰۲۰ به نیویورک نقل مکان کرده بودند، دیدند که به خاطر کرونا در آپارتمان کوچک خود در بروکلین گیر کرده‌اند. آنها از دلتنگی و برای کنار آمدن با استرس‌های قرنطینه، شروع به پخت بیشتر و بیشتر غذاهای ترکی کردند و این برای کمک به خودشان‌ «یک ضرورت ذهنی در دوران پاندمی بود».

به گفته خانوم کوبوک، آنها برای پخت غذا برای دوستان به سراسر شهر سر زدند و بازخورد فوق‌العاده مثبتی گرفتند. سپس آنها تصمیم گرفتند این کار را به یک حرفه تبدیل کنند. با وجود اینکه هیچ‌کدام از آنها به عنوان سرآشپز حرفه‌ای کار نکرده ‌بودند، اما سال 2021 تصمیم گرفتند دست به کار شوند و کسب‌وکار خود را با یک برنامه جدید تحویل غذا به نام وود اسپون امضا کنند‌.

مدل کسب‌وکار وود اسپون کاملاً متفاوت از بزرگ‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای در ایالات متحده بود. وود اسپون در شروع سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد تا آشپزهای خانگی، افرادی که از آشپزخانه منزل یا آپارتمان خود آشپزی می‌کنند، به مشتریانی که غذای آماده خانگی تازه بیرون‌بر می‌خواهند، وصل شوند. کاربر از طریق برنامه وود اسپون که جزئیات مربوط را به سرآشپزخانه ارسال می‌کند، سفارش خود را کامل می‌کند. سپس وقتی غذا پخته شد، توسط راننده وود اسپون تحویل داده می‌شود.
وود اسپون در حال حاضر در سراسر شهر نیویورک به نیوجرسی با بیش از ۱۲۰ آشپز، مشغول به کار است و به‌زودی در فیلادلفیا گسترش خواهد یافت.

آنها چهار روز در هفته غذاهای خانگی خود را ارائه می‌دهند و سه روز دیگر هفته، روی دستورالعمل‌های جدید کار می‌کنند. خانم کوبوک می‌گوید سرشان آن‌قدر شلوغ است که اخیراً در چهارمین سالگرد ازدواج خود مجبور شده‌اند کار کنند اما با این حال از وود اسپون ممنون‌اند که مجبور نیستند هزینه اجاره یک محل تجاری را بپردازند‌. او می‌گوید: «وود اسپون پلتفرم و صدایی به ما می‌دهد تا داستان خود را بگوییم. ما چیزی بیشتر از کباب و پلو هستیم و پرفروش‌ترین غذای ما سوپ عدس و خورش پرتقال اسفناج است که هر دو برای گیاهخواران مناسب است‌.»

بنیان‌گذار وود اسپون، لی رشف می‌گوید: «راه‌اندازی همزمان با شروع همه‌گیری در واقع مفید بود. ما به اندازه کافی خوش‌شانس بودیم تا به بسیاری از کارگران رستوران که نیاز داشتند یک خط درآمد جدید پیدا کنند، کمک کنیم.»

قبل از اینکه سرآشپزهای خانگی توسط وود اسپون پذیرفته شوند، باید مدرکی مبنی بر آموزش ایمنی مواد غذایی نشان دهند و شرکت شخصی را برای انجام بازرسی از آشپزخانه آنها می‌فرستد. سرآشپزها نیز باید کسب‌وکارشان را در دولت محلی ثبت کنند و تحت آزمایش‌های رسمی بهداشت مواد غذایی قرار گیرند.

در حالی که وود اسپون در حال حاضر بر توسعه در ایالات متحده آمریکا متمرکز است، اما به نظر می‌رسد مدل این کسب‌وکار می‌تواند در بریتانیا نیز جواب بدهد چراکه در آنجا اجرای کسب‌وکار غذایی در ملک مسکونی هم قانونی است‌.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/j8ao
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.