کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
کارنگ 141 منتشر شد
عکس جلد کارنگ 141 به نمایشگاه الکامپ اختصاص داده شده است. نمایشگاهی که در بین دور اول و دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاستجمهوری برگزار شد. نمایشگاهی که بیش از آنکه طعم کسبوکاری داشته باشد، سایه سنگین انتخابات بر آن سنگینی میکرد و حتی حضور یکی از نامزدها یعنی سعید جلیلی در نمایشگاه و برگزاری نشست با جمعی از برگزارکنندگان الکامپ و تعدادی از اعضای نصر بسیار حاشیهساز شد. همین موضوع باعث شد تیتر این شماره «کارنگ» را الکامپ در انتخابات یا «النتخابات» بگذاریم.
اما در سرمقاله این شماره از کارنگ به بحث جایگاه صنف فاوا و شأن آن در انتخابات ریاستجمهوری پرداختیم و گفتیم که صنف فاوا در این انتخابات نتوانست موضع روشن و شفافی بگیرد؛ این در حالی بود که اتاق بازرگانی توانست موضعی شفاف و روشن اتخاذ کند.
در این شماره از کارنگ به موضوعی متفاوت با عنوان «بازاریابی کثیف» پرداختیم و در گفتوگو با مجید قاقازانی، مدیر بازاریابی «بیتمکس» و سپیده پناه، مدیر مارکتینگ «تبدیل» آن را بررسی کردیم.
در بخش برند کارفرمایی این شماره نیز زهره برزگر، معاون منابع انسانی هلدینگ «ارتباط فردا» در گفتوگویی با استودیو برند کارفرمایی درباره استانداردهای برند کارفرمایی صحبت کرده است. او معتقد است شفافیت باید در استانداردها باشد، نه در عدد.
خبر برگزاری رویداد «لندتک ایران» نیز در شماره ۱۴۱ کارنگ منتشر شده که قرار است روزهای ۱۷ و ۱۸ مرداد برگزار شود.
میتوانید کارنگ را رایگان دانلود کرده و به دوستانتان نیز معرفی کنید.