رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کاش ایلان ماسک را مار بزند

تحلیلگران نتوانستند سقوط «ملکه زنبورها» را پیش‌بینی کنند و این بار از رمزارزها زخم خوردیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گفته‌اند: تا آدم ساده در جهان است، مفلس در امان است. اما خب برای خودشان گفته‌اند؛ آدم ساده هم خودشان هستند. ما که هیچ هم ساده نیستیم و اتفاقا توی تاکسی یک‌جوری مسائل را تحلیل می‌کنیم که خود راننده‌تاکسی‌ها هم فرمان را ول می‌کنند و برمی‌گردند میخ دهان ما می‌شوند.

یک عمر است که مشغول تحلیلیم. یک روز کارشناس مؤسسه‌های اعتباری می‌شویم، یک روز دیگر بورس و امروز هم رمزارز. یعنی همین مایی که تا چند ماه قبل فکر می‌کردیم بیت‌کوین یعنی «ملکه زنبورها»، تا هفته پیش شده بودیم تحلیلگر مسائل اقتصاد پیشرو. اما حالا چی؟ هیچی!

امروز نشستم و فکر کردم ما که این‌قدر باسواد و آگاه به مسائل روز و زرنگ و باهوشیم، چرا این‌قدر ضرر می‌کنیم؟ جالب اینکه هیچ‌کداممان پول هم نداریم ها، اما مدام داریم ضرر می‌دهیم. هر دفعه هم – دور از جان شما – به خاک سیاه می‌نشینیم و قشنگ صفر می‌شویم، ولی باز هم در دام بعدی کلی ضرر می‌کنیم. یک کم عجیب نیست؟ خب نه! چیزی که قاعده شده باشد که عجیب نیست.


چه کسی فکر می‌کرد این ایلان ماسک جون‌مرگ‌شده که فضاپیما هوا می‌کند و ماشین بدون راننده می‌سازد و فیلم خصوصی‌اش از توی آسانسورها درمی‌آید و هزار تا غلط دیگر می‌کند، روزی با گذاشتن یک عکس بندانگشتی، یک پول دیجیتال سیاه را عینهو همان موشک‌هایش تا خال آسمان ببرد بالا؟ لابد هیچ‌کس. خب تا اینجا قبول؛ آن بالا کشیدن را نمی‌توانستید حدس بزنید، زمین زدنش را هم نمی‌توانستید؟ مگر به چشم خودتان ندیده بودید که آقای ماسک تا سه چهار تا از فضاپیماهایش را با مخ زمین نزند و منفجرشان نکند، ول‌کن معامله نیست؟

این ایلان ماسک مارمولک حتی از معشوق‌های غزل‌های فارسی هم بی‌وفاتر است. یعنی نامرد انگار نه انگار که همین یکی دو ماه پیش عکس سه‌درچهار دوج‌کوین منتشر می‌کرد. آن شرکت نامردش هم (اسمش را نمی‌گویم تا تبلیغ نشود و نروید ماشین‌هایش را بخرید؛ مرسی اَه) همین چندوقت پیش بود که اعلام کرد بخشی از دارایی‌هایش را تبدیل به رمزارز می‌کند. خب شما باشید آینده اقتصادی‌تان را در رمزارز نمی‌بینید؟ دار و ندارتان را تبدیل به «ملکه زنبورها» نمی‌کنید؟ می‌کنید دیگر.

حالا معلوم نیست که این آتش به جان گرفته چه بلایی سرش آمده است؛ خواب‌نما شده، شب عیالش غذای سوخته جلوش گذاشته، چکش برگشت خورده، چه شده که یک روز از خواب بیدار شده و کلا زده زیر همه چیز. اول از همه عکس هرچه را که توی اسمش کوین داشته آتش زده است.

بعدش هم یادش افتاده که: «ای دل غافل! تولید این رمزارزها کلی به محیط زیست آسیب می‌زند.» بعد یک‌دفعه احساسات محیط‌زیست‌دوستانه‌اش زده بالا و وسط این هوای بهاری، آتش زده به مال هرچی «کوین‌دار» بدبخت‌بیچاره و اعلام کرده نه‌تنها خودش و شرکتش، بلکه همه بستگان سببی و نسبی‌اش، نامرد باشند اگر رمزارز بخرند!

بله، الان هم من و شما مانده‌ایم و یک سری عدد بی‌سروته مسخره که تا یک ماه پیش می‌توانست تبدیل به خانه و ویلا و خودرو بشود و نشد. ای ایلان ماسک الهی مار بزندت!

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/b80w
1 نظر
  1. مهرداد طِلایی می گوید

    ای خدا از دهنت بشنوه
    ما بوا بزنه این مردک رو

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.