کتابفروشی‌های اینترنتی؛ نوآوری در یک بازار کهنه

کمک پلتفرم ها به صنعت نشر

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

تعطیلی هرازگاهی کتابفروشی‌ها، می‌توانست ضربات جبران‌ناپذیری به پیکره نحیف صنعت نشر وارد کند اما این پلتفرم‌های فروش کتاب بودند که توانستند از این اتفاق تا حد خوبی جلوگیری کنند.

اما چرا کتابفروشی‌های آنلاین تا این میزان پرطرفدار شده‌اند؟ عواملی چون سرعت عمل، به‌روز بودن، برگزاری مسابقه و اهدای جایزه، تبلیغات مفید و مؤثر و… همگی می‌توانند در این اتفاق تأثیرگذار باشند. اما دو عامل بیش از همه سبب‌ساز این موفقیت بوده است.

ارسال رایگان
مهم‌ترین نکته‌ای که می‌تواند یک علاقه‌مند کتاب را از خرید اینترنتی منصرف کند، پرداخت هزینه ارسال است. خصوصا در شرایط اقتصادی این‌ روزها که کرایه‌ حمل بار نیز مثل خیلی چیزهای دیگر افزایش پیدا کرده است.

این مسئله سبب شده برخی از کتابفروشی‌های اینترنتی امتیاز ارسال رایگان را روی خریدهایشان بگذارند. البته اکثر کتابفروشی‌ها این امتیاز را با قید خرید بالای 200 هزار تومان در سایت لحاظ کرده‌اند که باز هم منصفانه و مقرون‌به‌صرفه است.

تخفیف به بهانه‌های مختلف
اگر تا حالا از کتابفروشی‌های آنلاین کتاب خریده باشید، می‌دانید که باید در پلتفرم، شماره موبایل خود را ثبت کنید. این ثبت شماره بعدها فوایدی هم برایتان دارد. از جمله اینکه هرازگاهی پیامک‌های دلچسبی از طرف سایت برایتان ارسال می‌شود و این مژده را می‌دهد که می‌توانید با وارد کردن یک کد تخفیف که برایتان پیامک شده، از چند ده درصد تخفیف در بازه زمانی مشخصی بهره‌مند شوید.

برای یک کتابخوان خبری از این بهتر نیست. این طرح‌های تخفیف غالبا به مناسبت‌های مختلف در کتابفروشی‌های آنلاین اعمال می‌شود.کتابفروشی‌های آنلاین با این ابتکار مهم و وسوسه‌کننده‌شان توانستند چندین قدم از کتابفروشی‌های حضوری جلوتر باشند، چراکه در کتابفروشی‌ها کمتر خبری از این تخفیف‌های رنگارنگ است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/c4ma
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.