کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
شاید «کروگر» گنجینه سیرا مادره را پیدا نکرده باشد، اما به نظر میرسد غول خواربارفروشی با استفاده از انبارهای خودکار، مراکز پخش و مراکز تسهیلات کوچک، بدون نیاز به باز کردن هیچ فروشگاهی به بازار راه پیدا کرده است.
بزرگترین اپراتور سوپرمارکت اعلام کرد که قصد دارد کروگر دلیوری (خدمات تحویل کالای کروگر) را گسترش دهد، حتی در بازارهایی که فعلا در آنها هیچ فروشگاه فیزیکی ندارد مانند شمال شرقی ایالات متحده و فلوریدا؛ جایی که برای اولین بار در اوایل سال جاری فعالیت دیجیتالی خود را در آنجا آغاز کرد.
کروگر وارد بازار فلوریدای مرکزی شد و متوجه شد تقاضای مصرفکنندگان و توان تکنولوژیکی خودش با استفاده از ابزارهای اتوماسیون اوکادو باعث میشود که سریعتر از آنچه پیشبینی میکرد گسترش یابد. این خردهفروش ادعا میکند نمره بالایی در سطوح سفارشهای تکراری، میزان وفاداری و رضایت مشتریان دارد.
کروگر اولین غرفه بزرگ خود را در گرولند افتتاح کرد و از آن زمان سایتهای اسپوک را در جکسونویل و تمپا اضافه کرده است. دو مرکز کوچکتر تأمین کالا به فلوریدای جنوبی افزوده میشود تا کروگر بتواند با 10 هزار محصول غذایی و ملزومات غیر غذایی در عرض 30 دقیقه به مشتریان خدماترسانی کند و سفارشهای هر روز را همان روز یا فردا به مشتریانی که بیش از 35 هزار گزینه جنس برای انتخاب دارند، تحویل دهد.
گابریل آریاگا، معاون ارشد کروگر و معاون ارشد زنجیره تأمین، میگوید: «تسریع توسعه کروگر دلیوری با این امکانات جدید ادامه مییابد. تمرکز ما بر ایجاد فرصتهای شغلی و خدماترسانی به مشتریان از طریق مدلهای بههمپیوسته، خودکار و نوآورانه است که به امور مختلف خرید و فروش مواد غذایی در جغرافیای جدید و موجود توجه میکند.
ما در حال توسعه شبکهای از سایتها در سرتاسر ایالات متحده هستیم که تعدادی از آنها قرار است سال آینده افتتاح شوند. ما مشتاقیم که کروگر دلیوری به خانههای بیشتری خدماترسانی کند.»
کروگر اعلام کرده که برای اولین بار وارد شمال شرقی ایالات متحده میشود و تحویل مواد غذایی در همان روز و روز بعد را ارائه میدهد. انتظار میرود هر یک از سولهها سالانه تا 700 میلیون دلار سفارش انجام دهند و کارآمدتر و ارزانتر از روشهای فعلی عمل کنند.