کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کسی جلودار ماینینگ خانگی نیست؟

برخی حتی از برق روستایی هم برای درآمدزایی غیرقانونی نمی‌گذرند!

این روزها که همه درباره رگولاتوری حوزه‌های مختلف رمزارزها صحبت می‌کنند، مسائلی چون تبادل و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک آن که موفق شده‌اند چند میلیون کاربر ایرانی را از رفتن به صرافی‌های خارجی بازدارند، بیش از همیشه زیر ضرب بوده‌اند. از تهدید و ارعاب گرفته تا ایجاد یک فضای مبهم و بلاتکلیف که برای هر مدیر کسب‌وکاری می‌تواند بازدارنده و کُندکننده‌ باشد، مدام از در و دیوار آن می‌بارد.

اما نکته عجیب این است که درست در همین روزها، موضوعی به نام ماینینگ خانگی بدون هیچ گرفتاری و مانعی، آن ‌هم در سطحی گسترده در کشور در حال انجام است. کافی است سری به سایت‌های آگهی آنلاین بزنید و ببینید چگونه انواع و اقسام دستگاه ماینر میان کاربران آنها دست‌به‌دست می‌شود. بازار مکاره‌ای شکل گرفته که با استفاده از توزیع گسترده ماینرها در شهرهای کوچک و بزرگ و به‌ویژه روستاها و استفاده از برق روستایی یا حتی در مواردی برق رایگان و غیرقانونی در حال استخراج رمزارزهاست.

بازاری که این روزها که توجه‌ها بیشتر به سمت تبادل و صرافی‌ها و کسب‌وکارهای نام و نشان‌دار است، بدون دردسر کارش را به پیش می‌برد و سود و درآمد آن به جیب کسانی می‌رود که نه‌تنها کسب‌وکار رسمی ندارند، بلکه حتی به صنعت ماینینگ نیز که شرکت‌های بزرگ با آدرس و پرچم مشخص وارد آن شده‌اند، آسیب وارد می‌کند؛ آسیبی که برای آنها که از منابع عمومی، آن ‌هم چراغ‌خاموش و بدون پرداخت یک ریال مالیات ارتزاق می‌کنند، گویا محلی از اعراب ندارد. وقت آن رسیده که به دور از هیاهوی شبکه‌های اجتماعی و آنها که تنها با گردوخاک کردن در بحث‌های رگولاتوری تبادل سعی در انحراف اذهان سیاست‌گذاران این حوزه دارند، مشخص و صریح درباره ماینینگ غیرقانونی با برق خانگی و روستایی صحبت کرد!

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/vnnu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.