کمیته مبارزه با مواد مخدر در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرده که یک کمیته جدید در این مرکز به نام کمیته مبارزه با مواد مخدر و روان گردان‌ها و مواد مخدر دیجیتال درفضای مجازی تشکیل شده است.

همچنین اولین جلسه «مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها و مواد مخدر دیجیتال درفضای مجازی» در مرکز ملی فضای مجازی به منظور بررسی دستورالعمل کمیته و ترکیب اعضای آن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، در این جلسه که با حضور دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور برگزار شد، هماهنگ‌سازی اقدامات دستگاه های مسئول در مقابله با مواد مخدر در فضای مجازی، برنامه‌ریزی در حوزه فرهنگی و پیشگیری، درمان و مقابله با مواد مخدر در فضای مجازی برای جلب ‏مشارکت موثر دستگاه‌های عضو کمیته و ستاد مبارزه با مواد مخدر و تامین، تولید و انتشار محتوا برای پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، روان گردان و مخدر دیجیتال و ‏درمان از جمله مهمترین دستور‌العمل‌های کمیته اعلام شد.

همچنین حمایت‌های اجتماعی از آسیب‌دیدگان مواد مخدر با توجه به ضریب نفوذ و سطح فراگیری حداکثری ‏در فضای مجازی، تکمیل و روزآمدی سامانه های مرتبط با امر مبارزه با مواد مخدر، مقابله با آموزش تولید مواد مخدر صنعتی و روان گردان و شیوه مصرف، مقابله با فروش و توزیع مواد مخدر و روان گردان‌ها و دارونماهای درمان اعتیاد در فضای مجازی و رصد و پایش دارک وب ‏Darkweb‏ به منظور شناسایی فعالیت های شبکه ها و باندهای قاچاق ‏مواد مخدر، روان گردان‌ها، پیش سازها با اولویت مبارزه با پولشویی و انهدام شبکه های توزیع و ‏عرضه ‏از اولویت های دستور العمل این کمیته در نظر گرفته شد.

کمیته فضای مجازی در حوزه مقابله با مواد مخدر و روان گردان‌ها بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با مواد مخدر با مسئولیت معاونت فرهنگی اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی و همکاری دستگاه های اصلی مسئول تشکیل شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ajf8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.