کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پایان یک عصر جذاب

اسنپ هم از دورکاری دست کشید

اکوسیستم‌های فناوری دنیا در حال تشدید است. در آخرین تحول شرکت اسنپ تصمیم گرفته بخش زیادی از کارکنان خود را با فرمول چهار روز حضور در دفتر به محل کارشان بازگرداند. تصمیمی که نشان می‌دهد دورکاری و جذابیت‌های اولیه آن به‌شدت در ذهن مدیران استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری در حول افول است. در خوش‌بینانه‌ترین حالت احتمالاً بسیاری از شرکت‌ها سیستم دورکاری را به فرمول ترکیبی یا همان هیبریدی تغییر دهند؛ یعنی چند روز حضور در دفتر و چند روز دورکاری برای کارمندان.

مدیرعامل اسنپ، ایوان اشپیگل، طبق یادداشتی که توسط بلومبرگ بررسی شده، به کارمندان خود گفته است: «من معتقدم که صرف زمان بیشتر با هم به صورت حضوری کمک می‌کند تا به پتانسیل کامل خود دست پیدا کنیم.»

اسنپ که اپلیکیشن ارتباط بصری اسنپ‌چت متعلق به اوست، بخش زیادی از نیمه دوم سال جاری را صرف کاهش هزینه‌ها و محدود‌کردن تمرکز شرکت کرده است. این شرکت در ماه آگوست 20 درصد از نیروی کار خود را اخراج کرده و پروژه‌هایی را که به رشد درآمد یا فناوری واقعیت افزوده شرکت کمک نمی‌کردند، محدود کرد.

اسنپ آخرین شرکتی است که با کاهش محدودیت‌های کووید 19 کارمندان خود را به طور رسمی به دفتر بازمی‌گرداند. پیش‌تر و از ماه دسامبر، اپل نیز از کارمندان خود خواسته بود که سه روز در هفته در دفتر حضور داشته باشند. ایلان ماسک، مالک جدید توییتر نیز اصرار دارد کارمندان از دفتر کار کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hkr4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.