کود طبیعی؛ غذای سالم

کپسول جنگل؛ ترکیبی نوآورانه برای کمک به کشاورزان

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کودهای شیمیایی با آلودگی آب و خاک، علاوه بر آلودگی محیط‌ زیست، امنیت غذایی را نیز به خطر می‌اندازند و مدت‌هاست که توجه جهان به آسیب‌های این کودها بر محیط‌ زیست و سلامت انسان‌ها معطوف شده است. کسب‌وکار نوآور کپسول جنگل برای مقابله با این آسیب‌‌ها و با هدف تولید محصولات سالم، کودهای ارگانیک را در اختیار مشتریانش می‌گذارد.
کپسول جنگل به گفته مهدی رحیمی ابوخیلی، بنیان‌گذار این کسب‌وکار، ترکیبی جدید و نوآورانه است که با اصلاح ساختاری خاک می‌تواند به مناطقی که خاکشان فرسوده شده و از بین رفته است، قابلیت کشت مجدد بدهد. او مزیت کپسول جنگل را نسبت به رقبایش قیمت‌ تمام‌شده پایین این محصول و در نتیجه کاهش هزینه تمام‌شده برای کشاورز می‌داند.
اختصاص یارانه به کودهای شیمیایی از سوی دولت به شیوه کنونی انتقادهای زیادی را برانگیخته است. کپسول جنگل هم یکی از همین منتقدان است و معتقد است با اصلاح روش‌های کشت و استفاده از کود‌های ارگانیک می‌توان محصولات سالمی را برای مردم تولید کرد.
کپسول جنگل تمام بخش‌های کشاورزی و فضای سبز، باغداران و شهرداری‌ها را بازار هدف خود معرفی کرده است و البته محصولات خود را برای مصارف خانگی هم ارائه می‌کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/rmpu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.