کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. رسانهای که نسخه چاپی آن هر هفته شنبهها منتشر میشود و وبسایت و شبکههای اجتماعیاش هر ساعت، اخبار و تحولات این بخش از اقتصاد را پوشش میدهند. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
کودهای شیمیایی با آلودگی آب و خاک، علاوه بر آلودگی محیط زیست، امنیت غذایی را نیز به خطر میاندازند و مدتهاست که توجه جهان به آسیبهای این کودها بر محیط زیست و سلامت انسانها معطوف شده است. کسبوکار نوآور کپسول جنگل برای مقابله با این آسیبها و با هدف تولید محصولات سالم، کودهای ارگانیک را در اختیار مشتریانش میگذارد.
کپسول جنگل به گفته مهدی رحیمی ابوخیلی، بنیانگذار این کسبوکار، ترکیبی جدید و نوآورانه است که با اصلاح ساختاری خاک میتواند به مناطقی که خاکشان فرسوده شده و از بین رفته است، قابلیت کشت مجدد بدهد. او مزیت کپسول جنگل را نسبت به رقبایش قیمت تمامشده پایین این محصول و در نتیجه کاهش هزینه تمامشده برای کشاورز میداند.
اختصاص یارانه به کودهای شیمیایی از سوی دولت به شیوه کنونی انتقادهای زیادی را برانگیخته است. کپسول جنگل هم یکی از همین منتقدان است و معتقد است با اصلاح روشهای کشت و استفاده از کودهای ارگانیک میتوان محصولات سالمی را برای مردم تولید کرد.
کپسول جنگل تمام بخشهای کشاورزی و فضای سبز، باغداران و شهرداریها را بازار هدف خود معرفی کرده است و البته محصولات خود را برای مصارف خانگی هم ارائه میکند.