کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

گروه خرده‌فروشی استودیو بر لبه پرتگاه

ورشکستگی کامل در کمین غول خرده‌فروشی آنلاین

گروه خرده‌فروشی «استودیو» که سومین شرکت متعلق به مایک اشلی، رئیس اسپورت دایرکت است، اعلامیه‌ای مبنی بر انتصاب مدیران ارائه کرده و سهام بورس لندن را به حالت تعلیق درآورده است.

غول خرده‌فروشی آنلاین پس از ناکامی در تأمین وام نجات ۲۵ میلیون پوندی، مدیران تصفیه را فرا خواهد خواند.

در این پروسه ممکن است تا ۱۰۰۰ شغل در این شرکت خرده‌فروشی آنلاین در معرض خطر باشند و استودیو درباره تأخیر در سفارش‌های مشتریان هشدار داده است.

استودیو که کالاهایی از جمله پوشاک، لوازم خانگی، لوازم برقی و اسباب‌بازی می فروشد، حدود 5/2 میلیون مشتری دارد و در سال مالی گذشته 579 میلیون پوند فروش داشته است.

استودیو نگفته است که آیا مشتریان سفارش‌های خود را دریافت خواهند کرد یا مبلغ به آنها برگردانده می‌شود یا می‌توانند کالاها را برگردانند اما وب‌سایت آن در حال حاضر هیچ سفارش جدیدی نمی‌پذیرد.

در اطلاعیه‌ای آمده است: «با عرض پوزش، ما در حال حاضر هیچ سفارشی نمی‌گیریم. به محض اینکه بتوانیم به‌روزرسانی‌ها را ارائه خواهیم کرد.»

استودیو در بیانیه‌ای اعلام کرد که می‌خواهد مدیران تصفیه را در اسرع وقت به طور منطقی منصوب کند.

گروه خرده‌فروشی استودیو گفت: «به دنبال گفت‌و‌گوهای دقیق با سرمایه‌گذاران بریتانیایی ما، این شرکت نتوانسته است با آنها برای تأمین بودجه اضافی مورد نیاز استودیو به توافق برسد.»

بنابراین، هیئت‌مدیره اکنون در نظر دارد در اسرع وقت اعلامیه‌ای مبنی بر انتصاب مدیران برای SRG و استودیو ریتیل لیمیتد، شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت آن، ارسال کند.

استودیو پس از صدور دومین اخطار سود در ژانویه، به دنبال وام نجات بود و تأخیر در تحویل و هزینه‌های حمل‌ونقل زیاد را عامل مشکلات خود می‌دانست.

وقتی یک شرکت وارد تصفیه می‌شود، چه معنایی دارد؟ این لزوماً به معنای پایان کار نیست.

به عنوان بخشی از فرایند، یک کارشناس ورشکستگی دارای مجوز منصوب، مسئول مدیریت شرکت خواهد بود.

این وظیفه آنها خواهد بود که به یافتن راه‌هایی برای بازپرداخت بدهی‌ها، حل مشکلات جریان نقدینگی یا یافتن مالک جدید کمک کنند.

این پروسه می‌تواند از چند هفته تا یک سال یا بیشتر طول بکشد، بنابراین ممکن است یک مصیبت طولانی‌مدت باشد.

اما اگر فرایند تصفیه نتواند شرکت را نجات دهد یا مالک جدیدی پیدا کند، معمولاً به انحلال منجر می‌شود.

انحلال، فرایند فروش کلیه دارایی‌ها و سپس انحلال کامل شرکت است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dvru
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.