یک ابزار قدرتمند در حوزه امنیت

AVDF؛ ابزاری برای پیاده‌سازی اصول امنیت داده در سازمان‌ها

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

AVDF یا Audit Vault and Database را که راهکاری معرفی‌شده توسط شرکت اوراکل است، می‌توان ابزاری برای پیاده‌سازی یک فرهنگ سازمانی جدید در حوزه دیتابیس و امنیت معرفی کرد. این محصول به‌صورت یکپارچه از دو ماژول «Database Firewall» و «Audit Vault» ایجاد شده است.

در این محصول با استفاده از Audit Vault می‌توان ویژگی بسیار مهم Auditing را در دیتابیس‌ها و سیستم‌های‌ عامل فعال کرد و با توجه به اینکه این داده‌ها (Audit Data) در بستری خارج از دیتابیس فعلی تجمیع و ذخیره می‌شوند، می‌توان آنها را از دیتابیس‌های اصلی حذف و به این ترتیب کاهش عملکرد دیتابیس به‌دلیل فعال‌کردن Auditing را تا میزان زیادی کم کرد.

ماژول Database Firewall را می‌توان یکی از اعجاب‌برانگیزترین محصولات اوراکل معرفی کرد. این ماژول مانند Firewall واقعی در مسیر شبکه قرار گرفته و این امکان را فراهم می‌کند که تیم امنیت و تیم دیتابیس بتوانند روی دستورات SQL و تمامی ورودی‌های دیــتابیس قوانین امنیتی تعریف کنند؛ امکانی که اکنون در Firewallهای موجود امکان‌پذیر نیست.

با توجه به اتفاقات ناگوار امنیتی که در سالیان اخیر در کشورمان در لایه‌های مختلف صورت پذیرفته، لزوم بهره‌گیری از راهکارهای جامع در حوزه امن‌سازی دیتابیس‌ها بیش از پیش حس می‌شود.

راهکار AVDF از یک سو با توجه به اینکه مختص دیتابیس‌های اوراکل نبوده و تمامی دیتابیس‌های مرسوم را پشتیبانی می‌کند و از سوی دیگر به‌دلیل اینکه به‌صورت همزمان می‌توان روی مدیریت یک فرایند قبل از وقوع توسط Database Firewall و بعد از وقوع توسط Audit Vault اقدام انجام داد، به‌عنوان حلقه مفقوده سازمان‌ها در حوزه امنیت دیتابیس‌ها شناسایی و دسته‌بندی می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5wyb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.