رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آدم‌ها می‌بینند و قضاوت می‌کنند

چند نکته درباره برند کارفرمایی و اهمیت دیدگاه کاندیداهای فرصت‌های شغلی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افراد برای شغل درخواست می‌دهند و منتظر پاسخ کارفرمایان هستند. گاهی اوقات، آنها به اندازه کافی خوش‌شانس هستند که سطح اولیه پشت سر بگذارند و پاسخی از کارفرمایان برای شرکت در سطح بعدی مصاحبه دریافت کنند و گاهی اوقات پاسخی نمی‌شنوند و تصور می‌کنند انتخاب نشده‌اند. این جایی است که تصویر برند کارفرمایی شما نزد کاندیداهای دریافت یک شغل ساخته می‌شود. اما تصویری که این افراد از برند کارفرمایی یک شرکت دریافت می‌کنند، تا چه میزان اهمیت دارد؟


تجربه کاندیدا؛ نکته قابل توجه


ستیاجیت موهانتی، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت کرامپتون گریوز کانسومر الکتریکالز، بر اهمیت رها نکردن کاندیداهای دریافت شغل در وضعیت نامطمئن تأکید می‌کند و می‌گوید این کاری است که بسیاری از سازمان‌ها به آن توجهی ندارند و نهایتاً از ایمیل‌های خودکار برای پاسخگویی به کاندیداها استفاده می‌کنند.

ابهیجیت ابیانکار، مدیر منطقه جنوب آسیا، خاورمیانه و آفریقا در شرکت چاتای پاسیفیک می‌گوید این موضوع در شرکت آنها بسیار اهمیت دارد و سازمان او، هزینه بسیار می‌کند و زمان زیادی می‌گذارد تا مطمئن شود کاندیداهای فرصت‌های شغلی در مواجهه با این شرکت، تجربه خوبی را از سر می‌گذرانند. آنجلی راغوانشی، مدیر ارشد ارتباطات مردمی شرکت رندستاد هند می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که تجربه کاندیداهای فرصت‌های شغلی را در مواجهه با هر شرکت می‌سازد، نحوه پاسخگویی به آنها توسط شرکت است.»


مراقب پیام برند خود باشید


مدیران منابع انسانی تأکید می‌کنند هر ابزاری که شرکت استفاده می‌کند، بر برند کارفرمایی آن تأثیر می‌گذارد. بنابراین سازمان‌ها باید مراقب باشند چه چیزی را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. راشکا آگراوال، مدیر ارشد منابع انسانی، می‌گوید: «لازم است واقعاً مراقب آنچه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها منتشر می‌کنید، باشید.

مردم شما را می‌بینند و به واسطه برندتان به شما اعتماد می‌کنند. اگر چیزی را منتشر کنید که واقعی نباشد یا نتوانید به آن عمل کنید، خیلی زود در همین فضا دست‌تان رو می‌شود.» متخصصان منابع انسانی معتقدند سازمان‌ها باید در ادعاهای خود صادق باشند و ارزش‌هایی را ترویج کنند که واقعاً در سازمان‌شان اجرا می‌شود.

ابیانکار می‌گوید: «مردم به آزادی فرهنگی، برابری جنسیتی و تنوع افراد مشغول در سازمان اهمیت می‌دهند. شما به‌عنوان یک سازمان نمی‌توانید فقط در مورد این موارد شعار دهید، بلکه باید در عمل نیز اهمیت قائل شدن برای این مسائل را به نمایش بگذارید.»

موهانتی نیز در این خصوص می‌گوید: «هر پیامی که شرکت منشر می‌کند، باید دو پیام در دل خود داشته باشید؛ توضیح آنچه امروز هستید و نشان دادن دورنمایی که 10 سال دیگر در آن نقطه می‌ایستید. حال این پیام می‌خواهد در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود، در میان کارکنان‌تان ترویج شود یا پیغامی است که قرار است به دست سهام‌داران شما برسد؛ فرقی ندارد.»


کارمندان یک برند، سفیران آن هستند


طبق قاعده، هر برندی برای تبلیغات خود باید یک سفیر برند داشته باشد. اما از نظر سازمانی، همه کارمندان، ذی‌نفعان و حتی کاندیداهای فرصت‌های شغلی، نقشی حیاتی در ساختن پایه‌های برند کارفرمایی دارند.

آگراوال می‌گوید: «هر سازمانی با ویژگی‌های مختلف می‌تواند کارمندانی با همان ویژگی‌ها را به خود جلب کند. حتی زمانی که در حال انجام مصاحبه شغلی هستید، فردی که روبه‌روی شما نشسته، فرهنگ سازمانی شما را ارزیابی می‌کند و تلاش می‌کند دریابد که آن سازمان می‌خواهد چه چیزی را از خود نمایش دهد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/p4cm
1 نظر
  1. محسن برجی می گوید

    برند کارفرمایی در دوران جدید کسب‌وکارها موضوع بسیار با اهمیت‌تری است.
    در دوران پس از کرونا، اهمیت این موضوع بیشتر شده است به نظرم.

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.