کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آغاز فاز دوم عملیات توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم‌شهر

ایرانسل با همکاری شهرداری قائم‌شهر، ۸۲ کیلومتر به شبکه فیبر نوری خود در این شهرستان اضافه می‌کند

بعدازظهر دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳، طی جلسه‌ای در ساختمان مرکزی ایرانسل، قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند شهرستان قائم‌شهر بین ایرانسل و شهرداری این شهر، امضا شد.

در این جلسه جواد مولایی‌قرا، فرماندار قائم‌شهر؛ کاظم علیپور، شهردار قائم‌شهر؛ بیژن عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل و جمعی از مدیران منطقه‌ای و مدیران ارشد ایرانسل، حضور داشتند.

همچنین در این مراسم فرماندار و شهردار قائم‌شهر طی تقدیرنامه‌ای، از مدیرعامل ایرانسل به دلیل همکاری ایرانسل در توسعه و تکمیل زیرساخت‌های نوین ارتباطی و پیوستن به نهضت ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در شهرستان قائم‌شهر، تقدیر کردند.

با امضای این قرارداد که فاز دوم پروژه توسعه فیبر نوری ایرانسل در قائم‌شهر محسوب می‌شود، ایرانسل با همکاری شهرداری قائم‌شهر، ۸۲ کیلومتر به شبکه فیبر نوری خود در این شهرستان اضافه می‌کند.

در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل با تأکید بر تسریع پیشبرد این پروژه گفت: «قائم‌شهر از شهرهای مهم استان مازندران است که هم به خاطر تردد مسافران و هم به خاطر وجود کارخانه‌های تولیدی، توسعه ارتباطات در این شهر برای ما اهمیت زیادی دارد. تلاش ما این است تا این پروژه با تخصیص نیروی متخصص بیشتر و تأمین نیازمندی‌ها در کمترین زمان، هر چه سریع‌تر پیشرفت کند تا در تکمیل ۴۰ کیلومتر فیبر نوری پروژه قبلی و در چندماهه آینده، مردم در منازل و کسب‌وکارهای خود بتوانند از اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل بهره‌مند شوند.»

در ادامه مراسم، فرماندار قائم‌شهر گفت: «علاوه بر تقدیر از ایرانسل بابت مشارکت در پروژه فیبر نوری استان مازندران و شهرستان قائم‌شهر، از فعالیت‌های توسعه ارتباطات توسط ایرانسل در قائم‌شهر به ویژه ارتباطات روستایی در مناطق کم‌برخوردار تشکر و همکاری خود را برای فراهم‌کردن زمینه‌های اجرایی این پروژه‌ها در حیطه مسئولیت خود، اعلام می‌کنیم.»

همچنین شهردار قائم‌شهر با ابراز خرسندی از توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند در قائم‌شهر گفت: «شهرداری به‌طور کامل آماده مشارکت مؤثر و فعال در این پروژه است و به عنوان یکی از طرفین قرارداد، آمادگی دارد تا تعهدات خود از جمله صدور مجوز حفاری را به سرعت اجرا کند.»

پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، طی مراسمی توسط رئیس‌جمهوری افتتاح شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها (FTTx)» شناخته می‌شود، در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها» به بهره‌برداری رسید و بابل در استان مازندران، به عنوان نخستین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد.

همچنین در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، پوشش اینترنت پرسرعت فیبر نوری ایرانسل برای منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در شهر بابل در استان مازندران، با حضور وزیر ارتباطات، تکمیل شد.

ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲ نیز، موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل رسماً به جمع ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق، پیوست.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/v2nf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.