رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آپارات و یکتانت صرافی خارجی کوینکس را تبلیغ می‌کنند؟

دم خروس واضعان نظریه «صرافی ایرانی جیز، خارجی طلا!» بیرون زد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

یادداشتی از رسول قربانی/ همین سه هفته پیش بود که مطرح کردیم برخی که خود را از فعالان اکوسیستم رمزارز ایران می‌دانند، در اقداماتی پراکنده سعی دارند مردم را از صرافی‌های ایرانی از نگاه امنیت بترسانند و در عوض اعتماد کورکورانه به نمونه‌های خارجی را ترویج کنند که از بین نمونه‌های خارجی هم به شکل مشکوکی نام یکی، دو صرافی خاص به‌کرات دیده می‌شود که یکی از آنها صرافی «کوینکس» بود.

این فعالان که عمدتاً خود را دلسوز مردم جا می‌زنند، در طول یک ماه گذشته و فقط در راه رضای خدا و خیر آخرتش این رویکرد را در پیش گرفته بودند و حالا در کمتر از سه هفته دم خروس واضعان نظریه «صرافی ایرانی جیز، خارجی طلا!» بیرون زد!

طی چند روز گذشته آپارات و یکتانت در حال پخش و توسعه تبلیغات و محتواهای تبلیغاتی هستند که صراحتاً و مستقیماً صرافی خارجی کوینکس را تبلیغ می‌کنند که خود نشان می‌دهد آنها که در طول چند هفته گذشته در شبکه‌های اجتماعی خودشان را شرحه‌شرحه می‌کردند که صرافی‌های ایرانی ناامن هستند و صرافی خارجی، مخصوصاً کوینکس برای ایرانیان گزینه مناسبی است، بخشی از کمپین تبلیغاتی هدفمند صرافی خارجی کوینکس برای گرفتن بازار ایران هستند.

در این جریان، قبل از هر چیز دو مجموعه آپارات و یکتانت باید به‌روشنی پاسخگو باشند که چطور و طبق چه مجوزی تبلیغات یک صرافی خارجی را برای مخاطبان ایرانی می‌کنند؟ آیا این دو برند ایرانی در آینده مسئول هر گونه اتفاق، کلاهبرداری یا حتی بلوکه‌شدن دارایی‌های ایرانیان در این صرافی خارجی خواهند بود؟

از طرف دیگر لازم است نهادهای نظارتی کشور نیز که صرافی‌های داخلی را به شکل‌های مختلف رصد می‌کنند، به موضوع ورود کرده و ببینند چه کسانی و طی چه روابطی با آپارات و یکتانت برای این تبلیغات گسترده تعامل کرده‌اند؟

اما سؤال بعدی در خصوص خود صرافی کوینکس است که ظاهراً خارجی است، ولی به نظر می‌رسد ارتباط عمیقی با ایران و بازار ایران دارد؛ تا جایی که بسیاری معتقدند عمده مشتریان کوینکس ایرانی هستند و دفتر و تیم خارج از ایران این صرافی، یک آدرس اشتباه است برای پنهان‌شدن صاحبان اصلی آن در ایران. حتی اگر چنین هم نباشد، به نظر می‌رسد گروهی که تمایلی به انتشار نام و نشان خود ندارند، در ایران به‌شدت و باقدرت به‌دنبال جذب مشتریان ایرانی برای این صرافی هستند.

حالا فقط کافی است ببینید کدام‌یک از چهره‌های توییتری و غیرتوییتری حوزه رمزارز ایران در خصوص این ورود تبلیغاتی کوینکس سکوت خواهند کرد، از همین جا می‌شود تشخیص داد چه کسانی سر این سفره‌ای که توسط صرافی خارجی کوینکس برای بازار ایران پهن شده، نشسته‌اند!

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/a4ie
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.