کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آیا بعد از ۲ ماه نزولی بازار به آرامش می‌رسد؟

نگاهی به بازار کریپتوکارنسی‌ها در هفته گذشته

سلطه ترس و طمع بر بازار کاهش یافته است، با این حال هنوز هم بازار نگران است. با اینکه ارزش بازار کریپتوکارنسی‌ها در هفته گذشته سطح حمایتی دو هزار میلیارد دلاری را پس گرفت و بار دیگر ارزش این بازار به بالای دو تریلیون دلار رسید؛ ولی هنوز هم نگرانی‌ها درباره آینده میان‌مدت بازار کاهش نیافته است.

با اینکه به نظر می‌رسد در هفته گذشته بازار بعد از یک اصلاح سنگین در مسیر بازگشت قرار گرفته است، اما هنوز این سؤال جدی پیش روی نوسرمایه‌گذاران بازار کریپتو خودنمایی می‌کند که آینده کوتاه‌مدت این بازار چه می‌شود؟

هیت‌مپ بازار رمزارزها در 24 ساعت قبل از تنظیم گزارش

آیا بازار روی آرامش را می‌بیند؟
داده‌های جدید نشان می‌دهند مدتی است که ماینرهای بیت‌کوین اقدام به فروش نمی‌کنند و در حال انباشت واحدهای جدید هستند. انباشت بیت‌کوین به این معنی است که دارندگان آن راضی به فروش در قیمت‌های کنونی نیستند. نشانه‌هایی از رسیدن بیت‌کوین به کف‌های قیمتی هم در تحلیل‌ها مشاهده می‌شود؛ سؤال این است که آیا روند نزولی به پایان رسیده است؟

یکی از شاخص‌های درون‌زنجیره‌ای قابل ‌اعتماد بیت‌کوین، نشان می‌دهد که ممکن است روند نزولی اخیر به پایان خود نزدیک شده باشد؛ حرکتی که باعث شد بیت‌کوین در عرض دو ماه ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست بدهد.

سلطه بازار رمزارزها در هفته گذشته

به گزارش کوین‌دسک و ارز دیجیتال، شاخص رکود تعدیل‌شده (Entity Adjusted Dormancy) معیاری برای اندازه‌گیری نسبت ارزش کل بیت‌کوین‌های موجود در چرخه بازار به واحدهایی است که برای یک سال دست‌نخورده باقی مانده‌اند.

از این شاخص برای سنجش آن دسته از رفتارهای بازار استفاده می‌شود که به خروج جریان پول ختم می‌شوند. شاخص رکود تعدیل‌شده اکنون به زیر 250.000 دلار رسیده است. این سطح در گذشته در دوره‌های رسیدن قیمت به کف‌های اصلی نمایان شده است.

به گزارش کوین‌دسک و ارز دیجیتال، خریداران بیت‌کوین در تلاش‌اند تا روند نزولی قیمت را پس از دو ماه معکوس کنند. قیمت در حال حاضر با اوج 69.000 دلاری آبان حدود ۳۰ درصد فاصله دارد و آن‌طور که از شاخص‌های تکنیکال پیداست، فشار فروش در بازار در حال تثبیت‌شدن است و دیگر نوسان جدی‌ای را تجربه نمی‌کند.

بیت‌کوین هم‌اکنون با قیمتی حدود 43.000 دلار معامله می‌شود و نوسان قیمت در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به صفر بوده است. یک حمایت کلیدی در محدوده 40.000 دلار وجود دارد که می‌تواند سقوط قیمت را در کوتاه‌مدت محدودتر کند. با صعودی‌شدن بازار هم قیمت در 45.000 و 47.000 دلار دو مقاومت جدی را پیش روی خود دارد.

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته

افزایش آگهی جذب نیرو در حوزه رمزارز
لینکدین، بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی فعال در حوزه کاریابی و معرفی کسب‌وکار، گفته تقاضای شرکت‌ها برای استخدام افراد در موقعیت‌های شغلی مرتبط با ارزهای دیجیتال، در طول یک سال گذشته ۳۹۵ درصد رشد کرده است.

ظاهراً بیشتر این آگهی‌ها با هدف استخدام برنامه‌نویس بلاکچین منتشر شده‌اند. به گزارش کوین‌دسک و ارز دیجیتال، مطالعه اخیر شبکه اجتماعی لینکدین نشان می‌دهد که تعداد آگهی‌های شغلی مربوط به ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۱، نسبت به سال قبل تقریباً پنج‌برابر شده است.

بر اساس این مطالعه، تعداد آگهی‌های شغلی داخل آمریکا که در عنوان آنها عباراتی مانند «بیت‌کوین»، «اتریوم»، «بلاکچین» و «ارز دیجیتال» دیده می‌شود، از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱، ۳۹۵ درصد رشد داشته است. این رقم به‌طور قابل ‌توجهی بالاتر از افزایش ۹۵درصدی تعداد آگهی‌های شغلی مربوط به حوزه فناوری‌، در همین بازه زمانی است.

با اینکه بیشتر این آگهی‌ها برای شغل‌های مرتبط با نرم‌افزار و حوزه مالی بوده، اما لینکدین به افزایش تقاضا برای خدمات حرفه‌ای مانند حسابداری و مشاوره مالی هم اشاره کرد. به گفته لینکدین، تقاضا برای استخدام کارمند عادی و متخصصان سخت‌افزار کامپیوتر نیز رشد کرده است.

دو مورد از رایج‌ترین عناوین شغلی حاضر در این مطالعه، توسعه‌دهندگان و مهندسان بلاکچین بودند که در آگهی‌ها بیشتر به‌ چشم می‌خوردند.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته

باز هم تسلا و دوج‌کوین
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز گذشته رسماً اعلام کرد که این شرکت پذیرش دوج‌کوین را برای فروش برخی محصولات خود آغاز کرده است. با این حال، آن‌طور که از وضعیت نمودارها پیداست، ممکن است در ادامه قیمت به سطوح قبل از جهش روز گذشته سقوط کند.

به گزارش کوین‌تلگراف و ارز دیجیتال، روز گذشته و پس از آنکه ایلان ماسک اعلام کرد تسلا پذیرش دوج‌کوین را برای فروش برخی محصولات خود آغاز کرده، قیمت این میم‌کوین پس از مدت‌ها یک جهش قابل ‌توجه را تجربه کرد. پس از انتشار این خبر قیمت دوج‌کوین با جهشی ۱۳درصدی به اوج ۳۰روزه خود در 0.2150 دلار رسید. توییت ایلان ماسک در حالی با واکنش بازار مواجه شد که دوج‌کوین از قبل یک روند صعودی را آغاز کرده بود.

توییت ایلان ماسک باعث شد قیمت دوج‌کوین روز جمعه در مجموع ۲۵ درصد رشد کند و اکنون که بازار جهش دیروز را تا حدودی اصلاح کرده است، هر واحد از این ارز دیجیتال با قیمتی حدود 0.1911 دلار معامله می‌شود.

روند بازارهای رمزارزی و نوسان‌های آنها در بازه بلندمدت

روند بازار رمزارزها در یک ماه گذشته
روند بازار رمزارزها در سه ماه گذشته
روند بازار رمزارزها در یک سال گذشته
سلطه بازار رمزارزها در یک سال گذشته
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/c047
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.