رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آیا رشد بازار رمزارزها ادامه دارد؟

تحلیل هفتگی بازار رمزارزها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محمد نور موسوی، کارشناس تحلیل و سرمایه گذاری صرافی ارز دیجیتال بیت‌پین/ بازار رمز ارز ها در هفته اخیر رشد خوبی داشته است و بازار سبزی را در این هفته شاهد بودیم. بیت‌کوین در این هفته از قیمت 18,700 به  21000دلار رسید و رشدی ۱۲ درصدی داشت.

اما شاخص ترس و طمع، عدد ۳۴ را نشان می‌دهد و این به معنای وجود ترس در بین معامله‌گران علیرغم رشد هفته اخیر بازار است.

همچنین میزان ورودی بیت‌کوین‌ها به صرافی‌ها افزایش قابل توجهی داشته است. آیا با توجه به رشد بازار در هفته گذشته، این رشد ادامه‌دار خواهد بود؟


تحلیل بیت‌کوین


بیت‌کوین در تایم فریم روزانه از نظر پرایس اکشنی، خط روند میان مدت خود را به سمت بالا شکانده است و در حال تکمیل پولبک به خط شکسته شده است. از دید دیگر می‌توانیم یک الگوی فلت یا الگوی دوگانه اصلاحی (چون موج c کامل نشده است نمی‌توانیم قطعی بگوییم) را در چارت مشاهده کنیم که هر دوی این دیدگاه‌ها نشان‌دهنده صعودی بودن کوتاه مدت بازار است.

اما نکته منفی در نمودار، واگرایی منفی (HD-) است که نشان دهنده ضعف روند و احتمال نزولی شدن بازار است.


تحلیل total2


شاخص توتال دو که نشان دهنده ارزش کلی آلت کوین ها است، همانند بیت‌کوین عمل کرده است. ازنظر پرایس اکشنی می‌توان انتظار صعود داشت واز دیدگاه دیگر برای تکمیل الگوی اصلاحی خود، نیاز به صعود دارد.
اما این شاخص هم مانند بیت‌کوین دارای واگرایی منفی(HD-) است و نشان از ضعف روند صعودی دارد.


USDT.D


شاخص USDT.D مقدار سلطه تتر، پرکاربرد ترین استیبل‌کوین  دنیای رمزارز را نشان می‌دهد. همانطور که در نمودار مشخص است، این ارز به خط روند بلند مدت خود رسیده است و اگر این منطقه را از دست بدهد، بازار رشد خوبی خواهد کرد اما درصورت حفظ آن، می‌توان انتظار ریزش بازار را داشته باشیم. درصورت ریزش بازار حمایت قدرتمندی در منطقه 5.7 درصد شاهد هستیم که مدت‌ها شکسته نشده است و در صورت رشد این شاخص، مقاومت 8.12 درصد را مقابل خود دارد.


نتیجه‌گیری


طبق داده‌های تکنیکال و سنتیمنتال، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بازار یک صعود کوتاه مدتی را داشته باشد ولی در میان مدت، همانطور که درچارت‌ها دیده می‌شود و داده‌های سنتیمنتالی مانند شاخص ترس و طمع و ورودی بیت‌کوین به صرافی‌ها (btc inflow)، انتظار نزول دوباره بازار را داریم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/9kme
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.