کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

خسارت سنگین به کسب‌وکارهای کوچک و خانگی

بیانیه انجمن تجارت الکترونیک درباره محدودیت‌های اینترنت

انجمن تجارت الکترونیک تهران در بیانیه‌ای با اشاره به محدودیت‌های چند هفته اخیر اینترنت، وضعیت اشتغال و کارآفرینی در حوزه آنلاین، به‌ویژه برای کسب‌وکارهای اینستاگرام را بسیار نگران‌کننده خوانده و خواستار رفع این محدودیت‌ها شده است. در بخشی از این بیانیه آمده است: «اکنون که بار دیگر تیغ تحریم داخلی (فیلترینگ) را در فضای مجازی تجربه می‌کنیم، بیش از همیشه نگران آینده صنعت تجارت الکترونیک در کشور هستیم. محدودسازی اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، خسارت‌های سنگینی را به کسب‌وکارها و به‌خصوص کسب‌وکارهای کوچک و خانگی وارد می‌سازد. قطع دسترسی به اینستاگرام، بیشتر از ۴۰۰ هزار کسب‌وکار را با خطر نابودی مواجه ساخته و امرار معاش بیش از یک میلیون نفر را با مشکلاتی جدی همراه کرده است.»

این انجمن در خصوص وضعیت فعلی تجارت الکترونیک کشور گفته است: «فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی، برخورد قهری با کاربران این فضا و ده‌ها تصمیم اشتباه دیگر، نه‌تنها تیشه به ریشه‌ تجارت الکترونیک کشور زده که این ‌بار موجی از نارضایتی را در بین پرسنل شرکت‌ها و کسب‌وکارهای فناور پدید آورده و باعث اعتصاب بخشی از کارکنان این شرکت‌ها شده است.»

پیش‌بینی این نهاد صنفی از ادامه این وضعیت هم واردشدن خسارت‌های جبران‌ناپذیر در این فضاست: «ما معتقدیم شیوه‌ تصمیم‌گیری در خصوص مدیریت اینترنت، ضربه‌ای بازگشت‌ناپذیر بر پیکره اقتصاد دیجیتال وارد می‌کند، مختصر امید باقی‌مانده در بین متخصصان را از بین می‌برد و مسیر مهاجرت نخبگان کشور را هموارتر ‌می‌سازد. لذا این انجمن، مسئولیت شرایط موجود را تماماً به عهده‌ نهادهای تصمیم‌ساز می‌داند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/xvwu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.