کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آینده تحویل غذا / غذا همچنان در سفارش‌های آنلاین پرطرفدار است

از آغاز همه‌گیری کرونا، شاهد تقاضای بی‌سابقه‌ای برای تحویل غذا از سوپرمارکت‌ها، رستوران‌ها و حتی فست‌فودها بوده‌ایم. طبق یک مطالعه جدید از PYMENTS، سفارش آنلاین در مورد همه‌چیز در حال حاضر امری عادی است. سؤال بی‌پاسخ این است که آیا این در مورد راحتی سفارش است یا راحتی در تحویل؟ به نظر می‌رسد سفارش‌ها به‌راحتی انجام می‌شود؛ در حالی که مشکلات زیادی در خصوص تحویل آن وجود دارد.

«جتی تردو» یک پلتفرم خرده‌فروشی تلفن همراه است که به‌تازگی در نظرسنجی تجربه مشتری دریافته که ۳۸ درصد از پاسخ‌دهندگان، سوپرمارکت‌ها را به‌عنوان «احتمالاً خرده‌فروشی برای ارائه یک تجربه خرید لذت‌بخش» رتبه‌بندی کرده‌اند؛ بیش از دوبرابر کسانی که خرده‌فروشان خودرو را به‌عنوان لذت‌بخش‌ترین رتبه‌بندی کرده‌اند؛ ۳۸ درصد در مقابل ۱۸ درصد.

پس جای تعجب نیست که این پلتفرم در ژانویه سال ۲۰۲۳، در کارت امتیازی عملکرد خوار‌بار که ۱.۷ میلیون سفارش را تجزیه و تحلیل و ۲۵ هزار و ۶۴۱ خریدار را در دوره ۱۲ماهه بررسی کرد، دریافت که خوار‌‌بارفروشی‌ها ۸۵.۳ درصد از فروش ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

در حالی که فروش مواد غذایی آنلاین در سال ۲۰۱۹ به ۱۴.۷ درصد رسید و ۳.۴ درصد خوار‌بار تحویل داده ‌شد، در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیرشدن کرونا ۱۰.۲ درصد تحویل انجام شد. کورسایت ریسرچ گزارش می‌دهد تعداد خریدارانی که مواد غذایی را تحویل گرفته‌اند، در سال ۲۰۲۲ از ۵۵.۵ درصد به ۴۹ درصد در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته‌ است.

در حالی که «جتی»، سفارش آنلاین رستوران در حال حاضر حدود ۴۰ درصد فروش کل رستوران؛ یعنی بیش از ۲۲.۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ را به خود اختصاص می‌دهد، طبق گفته بلومبرگ، از سال ۲۰۱۴ تاکنون، ۳۰۰ درصد سریع‌تر از فروش غذاخوری رشد کرده‌ است.

سی‌بی‌ اینسایتس پیش‌بینی می‌کند اندازه بازار تحویل غذا تا سال ۲۰۲۹ به ۳۲۰ میلیارد دلار برسد؛ هرچند چیزی که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، مشکل تحویل است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/i7kv
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.