کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

حمل‌و‌نقل کاملا هوشمند / حمل‌ونقل بین‌المللی کره با ابزار نرم‌افزاری پورت ‌لوجیکس برای بازرگانان آسان‌تر می‌شود

سمیه سامانی / اکثر بازرگانان در کره ‌جنوبی از طریق ایمیل، محموله‌های بین‌المللی خود را رهگیری می‌کنند تا زمانی که محموله آنان با خیال راحت به مقصد برسد. این رهگیری شامل تمام فرایندهای اداری، از فرستنده تا گیرنده می‌شود و لجستیک می‌تواند گمرک، هزینه‌ها و رزرو حمل‌ونقل را پوشش دهد.

«پورت ‌لوجیکس» یک حمل‌ونقل دیجیتال در کره ‌جنوبی است که با ارائه سیستم مدیریت حمل‌ونقل مبتنی بر اتوماسیون رباتیک به بازرگانان کمک می‌کند لجستیک حمل‌ونقل بین‌المللی را ردیابی کنند و وضعیت محموله‌ها را به روزرسانی‌‌شده دریافت کرده و این فرایند را با ابزار نرم‌افزار خود دیجیتالی کنند.

«هیونگ چول‌چوی»، مدیرعامل پورت‌ لوجیکس یک کارآفرین سریالی است که برای اولین بار متوجه راه ناکارآمد برای ردیابی لجستیک بین‌المللی شد و اولین استارتاپ خود، YLP، یک استارتاپ لجستیکی میدل‌مایل (مبتنی بر رهسپاری) را که زیرمجموعه شرکت مخابراتی SKT کره جنوبی (T-Map) بود، راه‌اندازی کرد.

موبایلیتی در سال ۲۰۲۱ به دست آمد. در طول همه‌گیری کرونا، قیمت حمل‌ونقل دائم در نوسان بود؛ بنابراین حمل‌کنندگان نمی‌توانستند هزینه‌های بار را پیش‌بینی کنند. چوی و سه بنیان‌گذار دیگر با درک اینکه صنعت حمل‌ونقل کالا چقدر به تغییر دیجیتالی فوری نیاز دارد، پورت ‌لوجیکس را در همان سال راه‌اندازی کردند.

هم‌بنیان‌گذاران با راه‌اندازی پورت لوجیکس در همان سال، یک سیستم مدیریت سفارش‌های تجاری و مدیریت حمل‌ونقل مبتنی بر وب را برای بازرگانان توسعه دادند که اکنون می‌توانند از آن استفاده کنند، چه کالاهایشان در یک قایق حمل شود، چه از طریق جاده یا راه‌آهن.

چوی گفت: «اکنون بیش از ۲۶ شرکت از ابزار نرم‌افزار پورت لوجیکس استفاده می‌کنند و این شرکت‌ها شامل شرکت‌های لجستیکی بزرگ و شرکت‌های حمل‌ونقل مانند GS Global و Hyundai Bioland هستند که مواد مورد استفاده در لوازم آرایشی و مکمل‌های بهداشتی را تولید می‌کنند.»

این استقبال به استارتاپ کره‌ای این امکان را می‌دهد تا ۱.۶ میلیون دلار (دو میلیارد وون) بودجه قبل از سری A از سرمایه‌گذاران، ازجمله صندوق K2G و سرمایه‌گذار استراتژیک GS Global که شرکت کره‌ای GS Holdings مالک آن است، دریافت کند.

پورت لوجیکس در حال حاضر ۱۹ کارمند دارد و شش نفر از آنان در بخش تحقیق و توسعه کار می‌کنند و از سرمایه جدید برای توسعه بیشتر پلتفرم و همچنین استخدام کارمندان اضافی استفاده خواهند کرد.

چوی توضیح داد که این استارتاپ قصد دارد هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را معرفی کند که می‌تواند داده‌هایی را که لباس جمع‌آوری می‌کنند، معنا کند و آن را برای تخمین هزینه‌های رزرو الکترونیکی و حمل‌ونقل بهتر توانمند سازد. علاوه بر این، پورت لوجیکس در حال مذاکره با شرکت‌های امنیتی B2B SaaS است تا به آنان کمک کند با استفاده از نرم‌افزار خود از مشتریان‌شان محافظت کرده و اقدامات امنیتی داده‌های خود را تقویت کنند.

چوی گفت: «پورت لوجیکس در حال حاضر بر صنعت حمل‌ونقل بار کره جنوبی متمرکز است، اما با توجه به اینکه سهم زیادی از بازار باقی مانده، قصد دارد پس از سال ۲۰۲۴ دفاتری را در آسیای جنوب شرقی و ایالات متحده افتتاح کند.»
بر اساس یک تخمین توسط شرکت تحقیقاتی «آلید»، پیش‌بینی می‌شود بازار حمل‌ونقل دیجیتال جهانی در سال ۲۰۳۰ به ۲۲.۹ میلیارد دلار افزایش یابد که از ۲.۹۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.

شریک مدیر K2G Fund Archi KyoungRok Kong گفت: «مدیریت زنجیره تأمین جهانی و لجستیک (به دلیل افزایش تنش بین ایالات متحده و چین) تغییر یافته‌ و شرکت‌های بیشتری با ساخت کارخانه‌های تراشه و باتری، ایالات متحده را بازسازی می‌کنند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1wrq
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.