کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

آینده چگونه خواهد بود؟

نگاهی به بازار تجهیزات پزشکی کودکان

طبق تحقیقات انتظار می‌رود ارزش بازار تجهیزات پزشکی کودکان تا سال ۲۰۳۰ به ۳۰ میلیارد دلار برسد. این بازار با داروها و درمان نوزادان سروکار دارد. این بازاری است که نوزادان را از بدو تولد تا ۲۱ سالگی درمان می‌کند. امروزه بسیاری از بیماران می‌توانند از طریق دستگاه‌های پزشکی زندگی کاملی داشته باشند. نوآوری و پیشرفت در بخش سلامت نتایج مثبتی را در زندگی بیماران به همراه دارد. حتی بیماری‌های مزمن نیز از طریق این دستگاه‌های پزشکی قابل کنترل هستند. 

تجهیزات پزشکی بسیاری برای کودکان وجود دارد که از دوران نوزادی برای محافظت از نوزادان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیوع بیماری‌های کودکان توجه را به بازار تجهیزات پزشکی کودکان معطوف کرده است. نیاز به درمان این بیماری‌ها در سنین پایین به کودکان کمک می‌کند تا زندگی سالمی داشته باشند. 

بیماری‌هایی مانند سل، سرفه، آسم، لوسمی، آبله مرغان، لایم و ذات‌الریه از بیماری‌های شایع کودکان هستند. این بیماری‌های عفونی سالانه جان بیش از ۸۰ هزار کودک زیر پنج سال را می‌گیرد. نیاز به کنترل چنین بیماری در مراحل اولیه زیاد است. با توجه به این عوامل، تقاضا برای بازار تجهیزات پزشکی کودکان در حال افزایش است.

همه‌گیری کووید ۱۹ به تغییرات غیرمنتظره در صنایع جهانی منجر شد. همچنین بازار تجهیزات پزشکی کودکان در این مدت با چالش‌هایی مواجه شد. تعداد مراجعه‌کنندگان به پزشکان اطفال در این دوره کاهش یافته است. محدودیت‌ها و قرنطینه‌ها درمان‌های کودکان را به تعویق می‌اندازد. همچنین زنجیره تأمین داروهای بازار اطفال تحت تأثیر این همه‌گیری قرار گرفته است.

با این حال، تحقیقات در صنعت تجهیزات پزشکی کودکان در این دوره افزایش یافته است. تحقیقات بیشتر در بازار تجهیزات پزشکی کودکان به تغییرات مطلوب بسیاری در بازار درمان کودکان خواهد انجامید. نوآوری و راه‌اندازی درمان‌های جدید برای رشد کلی بازار مفید خواهد بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/3eu8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.