کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

«پارادایم» تحقیقات بالینی را تغییر می‌دهد

سومین جذب سرمایه بزرگ استارتاپ‌های سلامت در ۲۰۲۳

«پارادایم»، پلتفرم داده‌های آزمایش‌های بالینی و تطبیق بیمار، با هدف ارائه دسترسی به تحقیقات برای تقویت جذب بیمار و سرعت بخشیدن به توسعه دارو است. این شرکت توسط آرچ ونچرز پارتنرز طراحی و با جنرال کاتالیست تلفیق شد. پارادایم سال گذشته «دیپلنز»، یک پلتفرم فناوری استخدام بیماران آزمایشی بالینی متمرکز بر سرطان‌شناسی را با مبلغی نامشخص خریداری کرد.

جذب سرمایه سری A پارادایم، پس از جمع آوری ۳۷۵ میلیون دلاری «مونوگرام هلث» و دور ۳۰۰ میلیون دلاری «شیفت‌کی»، سومین دور بزرگ تأمین مالی در مراقبت‌های بهداشتی تاکنون در سال ۲۰۲۳ است. این شرکت قصد دارد از تأمین مالی برای گسترش پلتفرم موجود خود و گسترش مشارکتش با سیستم‌های بهداشتی و شرکت‌های علوم زیستی استفاده کند.

کنت تولکه، مدیرعامل پارادایم سابقه طولانی در علوم زیستی دارد و بیش از ۲۵ سال را صرف نظارت بر توسعه دارو و آزمایش‌های بالینی در شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی کرده است. او از نزدیک متوجه ناکارآمدی‌های فرایند کارآزمایی بالینی فعلی شده است.

به گفته او: «پروسه آزمایش‌های بالینی سال‌ها طول می‌کشد و آنچه به‌ویژه ناامیدکننده بود، این بود که پدرم بر اثر تومور مغزی فوت کرد و چندین عضو خانواده‌ام مبتلا به سرطان هستند. اگر بسیاری از این داروها می‌توانستند سال‌ها زودتر به بازار بیایند، پدرم را از دست نمی‌دادم. پس به این فکر کنید جان چند انسان را می‌شود نجات داد، اگر فقط کمی سریع‌تر باشیم.»

ایده پشت پارادایم این است که یک اکوسیستم تحقیقات بالینی مقیاس‌پذیر و مبتنی بر فناوری بسازد تا با ناکارآمدی‌ها مقابله کند و بیماران بیشتری را قادر سازد به تحقیقات بالینی دسترسی داشته باشند تا زمان‌بندی و هزینه را کاهش دهد. پلتفرم پارادایم برای کاهش بار عملیاتی پزشکان و سازمان‌های ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی و بهبود دسترسی بیماران طراحی شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/syiw
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.