اثر انگشت نوری روی ابر

درباره استارتاپ iLoF

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

فناوری سلامت به‌سرعت در حال رشد است و در سال گذشته با جهش 750 میلیون دلاری در سرمایه‌گذاری مواجه بوده است. به گزارش دیل‌روم (Dealroom) یک دلیل آن کروناست که تحول 10 ساله در تکنولوژی سلامت را در 10 هفته رقم زده است.

استارتاپ iLOF(intelligent Lab on Fiber) در آکسفورد اولین بانک دیجیتالی جهان را برای شناسایی نشانگرهای زیستی بیماری و مشخصات بیولوژیکی بیمار ایجاد کرد. به بیان ساده iLOF یک پایگاه داده از زیرگروه‌های بیماری ایجاد کرد که شرکت‌های داروسازی بتوانند آزمایش‌های بالینی را تا 70 درصد سریع‌تر و 40 درصد ارزان‌تر انجام دهند

ماهک ممتاز، بنیانگذار و مدیر ارشد عملیاتی این استارتاپ، درباره درمان فردی بیماری‌ها گفته بود: «iLOF یک اصل ساده و کلیدی دارد: بیماری‌ها و انسان‌ها متفاوتند. پس چرا درمان‌ها یکسانند؟ رویکرد فعلی در تولید دارو این است که همه بیماران با یک بیماری خاص به یک دارو پاسخ می‌دهند. حتی اگر ضریب موفقیت فقط 30 تا 60 درصد باشد.»

ممتاز گفته است بر اساس تحقیقات بیماری‌ها از تعامل بسیار پیچیده فاکتورهای بیوشیمیایی، فیزیولوژیکی، زیست‌محیطی و رفتاری منحصر ‌به هر فرد ناشی می‌شوند.iLoF سیستم‌عامل مبتنی بر ابر است که با گرفتن چند قطره خون از بیماران یک پروفایل بیولوژیکی شخصی و ریسک انواع بیماری‌ها را برای هر بیمار درست می‌کند.

این داده‌ها در یک پایگاه مجازی ذخیره شده و به عنوان کتابخانه دیجیتال اثر انگشت نوری مبتنی بر ابر عمل می‌کند. سپس می‌توان از این پایگاه داده برای انتخاب گزینه‌های متنوع برای بیماران، بهبود آزمایش‌ها و سرعت بخشیدن به درمان بهره برد. این استارتاپ اکنون بر آلزایمر متمرکز است و با تکیه بر روش‌های غیرتهاجمی و بیمارمحور شدن دارو به دنبال هموار کردن راه برای پزشکی شخصی است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bufb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.