کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

احتمال ریزش بیشتر!

تحلیل هفتگی بازار رمزارزها نشان می‌دهد هنوز امید قدرتمندی به بازگشت قیمت‌ها وجود ندارد

به‌دنبال ریزش روز گذشته بازار جهانی سهام، بسیاری از ارزهای دیجیتال هم با کاهش قیمت مواجه شدند. برخی از کارشناسان انتظار دارند در ادامه از فشار فروش موجود در بازار سهام کاسته شده و فرصتی برای بازیابی قیمت‌ها فراهم شود؛ اتفاقی که می‌تواند در کوتاه‌مدت به نفع ارزهای دیجیتال باشد.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در هفته گذشته

بیت‌کوین در طول ۲۴ ساعت گذشته سه درصد از ارزش خود را از دست داده و این در حالی است که برآیند تغییرات قیمت برای هفت روز اخیر تقریباً صفر است؛ یعنی بیت‌کوین در حال حاضر و با وجود نوسانات مقطعی، با همان قیمت هفت روز پیش معامله می‌شود. گفتنی است عملکرد روز گذشته بسیاری از آلت‌کوین‌ها ضعیف‌تر از بیت‌کوین بوده است.

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته

برای مثال، سولانا در این مدت حدود پنج درصد از ارزش خود را از دست داده و آوالانچ هم با کاهشی چهاردرصدی مواجه شده است. روند قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته تقریباً ثابت بود و تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهند که در هفته آینده نیز احتمالاً روند آن خنثی یا تا حدی نزولی خواهد بود.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته

به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین حمایت‌های پیش‌ روی این ارز دیجیتال محدوده‌های 25.000 و 27.000 دلار باشد. بیت‌کوین همچنان با قیمتی پایین‌تر از بازه نوسانی یک‌ساله خود در حرکت است. این ارز دیجیتال ممکن است در قیمت‌های 25.000 و 27.000 دلار با حمایت خریداران مواجه شود، اما احتمال اینکه بیشتر از این هم سقوط کند، وجود دارد.

روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته

بیت‌کوین در زمان نگارش این مطلب، با قیمت 29.300 دلار معامله می‌شود و نسبت به یک روز گذشته حدود سه درصد کاهش یافته است. گفتنی است برآیند تغییرات قیمت این ارز دیجیتال در هفته گذشته تقریباً صفر بوده و روند اخیر آن نشان‌دهنده شرایط متلاطم بازار و بی‌جهت‌بودن مسیر قیمت است.

کاردانو توانست در محدوده 0.50 دلار حمایت کسب کند و سپس بخش کوچکی از ریزش اخیر خود را جبران کرد و به بالای سطح 0.532 دلار رسیده و در محدوده 0.5 دلار با یک مقاومت قوی روبه‌روست. حمایت بی‌ان‌بی (BNB) در محدوده ۲۸۸ دلار مورد آزمایش قرار گرفت و از پس حمایت برآمد.

بدین ترتیب قیمت اکنون با مقاومتی در محدوده ۳۱۲ دلار روبه‌روست که در صورت شکسته‌شدن این مقاومت، برای شکستن مقاومت ۳۲۰ دلاری گام خواهد برداشت. قیمت سولانا به بالای ۵۰ دلار بازگشت، اما در محدوده ۵۵ دلار با یک مقاومت کلیدی روبه‌رو شده و در حال حاضر با قیمتی در حدود ۵۲ دلار معامله می‌شود. در صورت شکسته‌شدن مقاومت ۵۵ دلاری، پتانسیل رشد قیمت تا ۶۰ دلار نیز وجود دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/k2bs
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.