کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اختلال همزمان در دو تاکسی اینترنتی تپسی و اسنپ / مشکل چه بود؟

روز سوم مهرماه و با آغاز سال جدید تحصیلی، دو تاکسی اینترنتی تپسی و اسنپ با اختلال مواجه شدند. البته این اتفاق بی‌سابقه نبوده است.

اختلال در دریافت سرویس از اسنپ برای کاربران از ساعت 6:30 صبح آغاز شد. بسیاری از کاربران بعد از اعلام درخواست خود با پیامی مواجه می‌شدند که عدم توانایی محاسبه قیمت سفر را نشان می‌داد. البته این اختلال تا اواسط روز دوشنبه سوم مهرماه برطرف شد.

اسنپ در گفت‌وگو با «کارنگ» علت این اختلال را نقص فنی اعلام کرد و در ادامه توضیح داد که هنوز جزئیات دلیل این اختلال مشخص نشده است. تپسی نیز در پاسخ به کارنگ اعلام کرد دلیل عدم برقراری ارتباط برای دریافت خدمات از اپلیکیشن تپسی در مورد کاربران عادی، بروز نقص فنی بوده است.

نکته قابل تأمل در اختلالات تپسی و اسنپ، بروز این مشکل در روز اول شروع مدارس بود. البته تپسی در توضیحات خود افزود که مشکل می‌تواند زیرساختی بوده یا یک نقص فنی در داخل تپسی باشد.

دیگر مشکلی که مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت اختلالی بود که در «سرویس مدرسه تپسی» ایجاد شده بود. پیش از شروع فصل مدارس، تپسی از سرویس جدیدی با عنوان «سرویس مدرسه تپسی» رونمایی کرد. تپسی اعلام کرده بود که این سرویس با هماهنگی سازمان تاکسیرانی تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ در اختیار دانش‌آموزان تهرانی قرار خواهد گرفت.

از مزایای این طرح 30 درصد ارزان‌تر بودن آن نسبت به سرویس‌های سنتی و اختصاص راننده ثابت برای دانش‌آموزان و امکان ردیابی سرویس مدرسه توسط والدین اعلام شده بود.

اما در روز نخست شروع مدارس تپسی از ارائه این سرویس باز ماند. این شرکت با ارسال پیامی ضمن عذرخواهی از والدین اعلام کرد سرویس مدرسه تپسی از دهم مهرماه آغاز به کار خواهد کرد و وجه پرداختی تا روز اعلام‌شده به کاربران برگردانده خواهد شد. تپسی در این پیام علت بروز این مشکل را تقاضای بالا برای «سرویس مدرسه تپسی» اعلام کرد.

البته تپسی در این مورد بیانیه‌ای نیز صادر کرده است. در این بیانیه اعلام شده سرویس مدرسه تپسی از امروز (4 مهرماه) به‌تدریج آغاز به کار خواهد کرد. در ادامه این بیانیه آمده است: «مهم‌ترین دلایل تأخیر در ارائه سرویس، افزایش چشمگیر درخواست‌های والدین طی هفته آخر شهریور و غیرقطعی بودن ساعات مدارس تا لحظات آخر و درخواست‌های متعدد والدین برای تغییر ساعات بوده است.»

لازم به توضیح است که برای نهایی کردن سرویس مدرسه تپسی و تخصیص راننده، لازم است کل درخواست‌ها بر اساس مسیر رفت و برگشت و ساعت مدارس بررسی شده و دانش‌آموزانی که بیشترین همسانی را در این موارد با هم دارند در یک سرویس قرار داده شوند. بر همین اساس، تغییراتی که پیش از این گفته شد ارائه سرویس را با تأخیر مواجه کرد.

تپسی روز گذشته با ارسال یک پیام، ضمن عذرخواهی از والدین، این موضوع را به آنها اطلاع داد. همچنین برای جبران این موضوع و تسهیل رساندن دانش‌آموزان به مدرسه طی این روزها، روزانه 100 هزار تومان تخفیف تپسی به والدین ارائه شده است. لازم به توضیح است هزینه‌ای که والدین برای دریافت سرویس در این روزها پرداخت کرده‌اند نیز به آنها بازگردانده خواهد شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/uz4x
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.