کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ارائه زیرساخت برای بانکداری باز و نئوبانک

بانک ملی ایران از شرکت فینوداد رونمایی کرد

دوم شهریورماه هم‌زمان با آغاز هفته دولت، بانک ملی ایران طی مراسمی از شرکت فینوداد رونمایی کرد. به این ترتیب فینوداد رسماً فعالیت خود را به عنوان یک شرکت مستقل و واسط میان نوآوری و بانک ملی با بهره‌گیری از فناوری‌های شرکت داده‌ورزی سداد آغاز کرد. فینوداد قرار است اهرم فعالیت‌های نوآورانه بانک ملی باشد.

در ابتدای مراسم رونمایی از شرکت فینوداد محمدرضا فرزین، با بیان اینکه ما امروزه در صنعت بانکداری با چالش‌های جدیدی مواجه هستیم، توضیح داد: «کار مدیران بانکی بسیار سخت شده است، چراکه نیاز به اصلاحات زیادی در درون و بیرون صنعت بانکداری وجود دارد و اگر این اصلاحات ایجاد نشود، عملاً پاسخ‌گویی به نیازهای جدید سخت خواهد بود.

در حوزه مسائل بیرونی صنعت بانکداری نیازمند بهبود کفایت سرمایه و تأمین مالی جدید است؛ به همین دلیل دولت باید ورود کند و مسئله مطالبات بانک‌ها به‌ویژه بانک‌های دولتی را حل کند.» مدیرعامل بانک ملی ادامه داد: «یکی از موضوعات اساسی و مهمی که از ابتدا در برنامه بانک ملی قرار دادیم، توسعه استفاده از دانش در اصلاح فرایندهاست و تأسیس شرکت فینوداد نیز در چارچوب همین برنامه است.»

حمیدرضا احمدیان، مدیرعامل هلدینگ داده‌ورزی سداد گفت: «ما در دوره جدید یک مسئله جدی با بانک ملی داشتیم و آن هم این بود که این بانک قصد داشت با هدف تکمیل سبد محصولات و ایفای نقش مؤثرتر در اکوسیستم پولی و مالی کشور بر لبه فناوری حرکت کند.

ما برای نیل به این اهداف این شرکت را که پیش‌تر به عنوان یک واحد در هلدینگ داده‌ورزی سداد فعالیت می‌کرد، به عنوان شرکت نوآوری بانک ملی با نام تجاری «فناوران نوآور سداد» و با هویت فینوداد ایجاد کردیم.» آیت حسینی، مدیرعامل فینوداد نیز در توضیح وظایفی که برای این شرکت تعریف شده است، عنوان کرد: «قرار است این شرکت از مراحل اولیه بلوغ کارآفرینی تا مراحل pre IPO سرویس‌دهی کند و زیرساخت‌های لازم را از جنس بانکداری باز و نئوبانک برای اتصال استارتاپ‌ها و شرکت‌های بزرگ در اختیار فعالان این حوزه قرار دهد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/iowz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.