کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

تشریح تنظیم‌گری در محیط آزمون

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران، نشست تشریح سندباکس رگولاتوری را برگزار کرد

با توجه به اهمیت موضوع سندباکس رگولاتوری یا محیط ‌آزمون تنظیم‌گری و نقش آن در توسعه زیست‌بوم نوآوری و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان، سازمان نصر تهران نشستی را به منظور هم‏‌اندیشی و گفتمان‌سازی با حضور بخش خصوصی و دولتی برگزار کرد. در این نشست که با حضور مسئول دبیرخانه کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی محیط‌های ‌آزمون تنظیم‌گری و کارشناسان مربوط برگزار ‌شد، چارچوب سندباکس رگولاتوری برای کسب‌وکارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال تشریح و تبیین شد.

سندباکس رگولاتوری برای اولین بار به منظور ایجاد چارچوبی شفاف در جهت حمایت از فعالیت کسب‌و‌کارهای نوآور مطرح شد. این چارچوب، محیطی امن و پویا به منظور آزمون محصولات یا خدمات نوآورانه فراهم می‌‌آورد.
در بسیاری از کشورها سیاست‌گذاران به راه‌اندازی سندباکس رگولاتوری اقدام کرده یا درصدد راه‌اندازی آن متناسب با محیط اقتصادی کشور خود هستند.

در ایران نیز پس از ابلاغ مصوبه مرکز ملی فضای مجازی، کارگروه مدیریت یکپارچه و هماهنگی محیط‌های آزمون تنظیم‌گری به عنوان فراسندباکس مرکزی تشکیل شد که دبیرخانه آن در مرکز فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و اقتصاد هوشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر است.
گفتنی است این نشست در روز چهارشنبه، دوم شهریور ماه 1401 برگزار شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/33yz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.