از منشی‌گری تا یافتن چاه نفت

درباره فولورونشو آلاکیجا

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

فولورونشو آلاکیجا، زنی فعال و نیکوکار است که در یک خانواده متوسط به دنیا آمد، اما به ثروتمندترین زن نیجریه تبدیل شد. آلاکیجا در 15 ژوئیه 1951 در یکورودو متولد شد. اگرچه خانواده او از قشر متوسط شهری بودند، اما برای تحصیلات اهمیت خاصی قائل بودند. او در هفت سالگی به ولز انگلستان رفت تا تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه دخترانه دینوربن ادامه دهد.

پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، به نیجریه برگشت و در دبیرستان مسلمانان تحصیل کرد. سپس برای تحصیل دوره منشی‌گری در کالج مرکزی پیتمن لندن به انگلستان بازگشت. آلاکیجا کار خود را در سال 1974 به عنوان منشی اجرایی در Sijuade Enterprises در لاگــــوس نیجریه آغاز کرد. او در کارش بسیار دقیق و درخشان بود و توانست به‌عنوان منشی اجرایی مدیرعامل بانک ملی سابق شیکاگو ارتقا بگیرد و به آنجا منتقل شد.

سپس رئیس بخش امور شرکتی بانک بازرگان بین‌المللی نیجریه شد و در آخر به‌عنوان معاون دفتر وزارت خزانه‌داری انتخاب شد. آلاکیجا ۱۲سال در صنعت بانکداری کار کرد، اما تصمیم گرفت اشتیاقش به دنیای فشن و مد را پی بگیرد. او برای تحصیل در رشته طراحی مد در کالج مد آمریکایی لندن به انگلستان رفت. پس از بازگشت به نیجریه، اولین برند مد خود به نام «خانه مد رز شارون» را راه‌اندازی کرد. او در ماه می 1993 مجوز اکتشاف چاه نفت گرفت و پس از اینکه به نفت دست یافت، دولت نیجریه ۵۰ درصد از سهام را مدعی شد، چون معتقد بود آلاکیجا روزی 10 میلیون دلار از این چاه درآمد خواهد ‌داشت. آلاکیجا با این ادعا مخالفت کرد و پیروز شد. همین اتفاق باعث شد او ثروتمندترین زن نیجریه باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/mxes
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.