رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جان ری کیست؟

یک وکیل روی صندلی بنکمن نشست

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از استعفای بنکمن، «جان جی ری»، وکیل آمریکایی مدیریت صرافی ورشکسته اف‌تی‌ایکس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اعلام کرد که اجراشدن سریع فرایند فصل ۱۱، به بازگشت سرمایه سهام‌داران کمک می‌کند. او همچنین خطاب به تمام ذی‌نفعان اف‌تی‌ایکس؛ از کارمندان و کاربران گرفته تا اعتباردهندگان و دولت، اعلام کرد تیم جدید موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد.

او از سرمایه‌گذاران خواست که سرعت تغییر و تحولات را درک کنند و در صورت نیاز همکاری‌های لازم برای ارسال مدارک را انجام دهند. این فصل از قانون ورشکستگی به سازمان‌دهی مجدد شرکت‌ها مربوط است؛ بدهکاران فصل ۱۱ معمولاً طرحی برای سازمان‌دهی مجدد پیشنهاد می‌دهند تا تجارت خود را زنده نگه دارند و بدهی خود را در طول زمان به طلبکاران بپردازند.

این طرح نباید آن‌قدر طولانی باشد که از نظر دادگاه قابل اجرا نباشد. معمولاً اجرا و تکمیل طرح فصل ۱۱ یک بدهکار تجاری کوچک بین سه تا پنج سال زمان می‌برد. نام جان ری از سال ۲۰۰۴ پس از افشا برای نظارت بر انحلال انرون، شرکت انرژی تگزاس که در سال ۲۰۰۱ پس از افشای تقلب‌های مالی گسترده سقوط کرد، بر سر زبان‌ها افتاده است.

CNBC درباره این پرونده ورشکستگی نوشته، اف‌تی‌ایکس با ۶۲۷ میلیارد دلار حجم معامله در سال بیش از 100 هزار نفر طلبکار و بین ۱۰ تا ۵۰ میلیارد دلار بدهی دارد. ۱۰ نوامبر رگولاتور اوراق بهادار باهاما دارایی‌های شرکت تابعه اف‌تی‌ایکس باهاما را مسدود کرد. کمیسیون اوراق بهادار جزایر باهاماس هم اعلام کرد که دارایی‌های بازار دیجیتال اف‌تی‌ایکس و اشخاص مرتبط را مسدود کرده و همچنین یک مدیر تصفیه برای این واحد منصوب کرده است.

بیت‌کوین، سنگ بنای دارایی ارزهای دیجیتال، با انتشار اخبار ورشکستگی تا هفت درصد کاهش یافت و به 16.361دلار و نزدیک به پایین‌ترین سطح دو سال قبل رسید. ارزش بازار کریپتو هم که در سال گذشته به اوج خود و حدود رقمی سه تریلیون دلار رسیده بود، به ۸۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/sl2u
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.