استلار به جنگ بزرگان دیفای می‌رود!

خوشامدگویی به قراردادهای هوشمند چه پیامی برای دیگر بازیگران این حوزه دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنیاد استلار به‌تازگی اعلام کرده که قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲، امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را به شبکه خود اضافه کند. این بنیاد گفته اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، استلار محیطی را برای توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز ایجاد می‌کند که از سایر شبکه‌ها متمایز خواهد بود.

به گزارش کریپتو گلوب، بنیاد استلار اخیراً با انتشار مطلبی در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرده که این شبکه قرار است در سال جدید پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را آغاز کند. به گفته تیم توسعه استلار، اضافه‌شدن قراردادهای هوشمند به این شبکه، شرایط لازم را برای ارائه ایده‌های نو فراهم کرده و سبب قدرتمندترشدن اکوسیستم استلار می‌شود.

این بنیاد گفته هدف از انجام این به‌روزرسانی این است که استلار همچنان میان یکی از در دسترس‌ترین شبکه‌ها برای توسعه‌دهندگان برنامه‌های کاربردی باقی بماند تا آنها بتوانند برنامه‌هایی با کیفیت بالا و امن را در اختیار کاربران قرار دهند.

به گفته تیم توسعه استلار، اضافه‌شدن قراردادهای هوشمند به این شبکه، به معنی انحراف این مجموعه از چشم‌انداز اصلی پروژه نیست. این بنیاد تأکید کرده که زیرساخت قراردادهای هوشمند مبتنی بر استلار باید امن، مقیاس‌پذیر و برای کاربران کم‌‌هزینه باشد.

تیم توسعه استلار گفته اگر این به‌روزرسانی به‌خوبی انجام شود، قراردادهای هوشمند مبتنی بر این شبکه از سایر بلاکچین‌ها متمایز خواهد بود. از آنجایی که استفاده از قراردادهای هوشمند در شبکه‌های بلاکچینی موضوع جدیدی نیست، استلار می‌تواند ایده خود را با استفاده از تجربیات سایر شبکه‌ها و در نظر گرفتن نکاتی که پیش‌تر آزمایش شده، پیاده‌سازی کند.

در گزارش جدید این بنیاد آمده است: «در نقشه‌راه استلار برای سال ۲۰۲۲، خود را موظف کرده‌ایم تا به تحقیق، مدیریت فرایند توسعه کد شبکه و همکاری با جامعه استلار مشغول شویم تا بتوانیم از این طریق قراردادهای هوشمند را برای سال جدید راه‌اندازی کنیم.» استلار در این اطلاعیه از جامعه توسعه‌دهندگان شبکه درخواست همکاری کرده است.

«تامر وِلِر»، یکی از اعضای تیم استلار که در نقش جانشین مدیر تنظیم استراتژی‌های مرتبط با فناوری این شبکه در این بنیاد فعالیت می‌کند، به‌تازگی در توییتر نوشته است: «استلار با استفاده از قراردادهای هوشمند دسترسی عادلانه به سیستم ارائه خدمات مالی را فراهم می‌کند؛ سیستمی که دیفای در حال تبدیل‌شدن به یکی از بخش‌های اصلی آن است.»

وِلِر معتقد است نوآوری‌های مربوط به امور مالی غیرمتمرکز برای شبکه استلار موضوع جدیدی نیست؛ چراکه این پروتکل مدت‌هاست از یک صرافی غیرمتمرکز داخلی برخوردار بوده و می‌توان گفت ایده اولیه راه‌اندازی آن هم دقیقاً همین بوده است. او با این حال افزود که قراردادهای هوشمند ساختار شبکه را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

این عضو تیم توسعه استلار گفته است: «اکنون فضای دیفای شبکه استلار را وارد مرحله جدیدی خواهیم کرد. پشتیبانی از قراردادهای هوشمند موانع زیادی را از سر راه برمی‌دارد و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا ویژگی‌های کاربردی جدید را با کمترین نیاز به اعتماد‌سازی برای کاربران و بدون وابستگی به تغییر پروتکل، در شبکه پیاده‌سازی کنند.»

وِلِر در ادامه گفته است: «برای کاربران، راه‌اندازی دیفای در استلار به معنی دسترسی مستقیم آنها به شبکه‌ای است که هم از خدمات مرتبط با ارزهای فیات و هم از سرویس‌های مبتنی بر ارزهای دیجیتال به‌صورت دوطرفه پشتیبانی می‌کند. یکی از تیم‌هایی که اخیراً به مجموعه ما پیوسته، مانی‌گرام است که از مبادله ارز‌های دیجیتال با پول‌های فیات در ۳۰۰ هزار نقطه مختلف جهان پشتیبانی می‌کند.»

وِلِر گفته است زیرساخت لازم برای استفاده از قراردادهای هوشمند در شبکه استلار باید از سه ویژگی امنیت، مقیاس‌پذیری و دسترسی عادلانه برخوردار باشد. او گفته است زیرساخت‌های موجود که ویژه استلار طراحی نشده‌اند، برای اهداف این پروژه مناسب نخواهند بود، با این حال بنیاد استلار قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۲، امکان پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را به شبکه خود اضافه کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dj77
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.