اعتراض نمایندگان مجلس به سرعت پایین اینترنت / نتیجه پیگیری‌ها هیچ است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بهناز توحیدی / نمایندگان مجلس این روزها در صحن علنی و در نطق‌ها و تذکرهای خود بار دیگر به کیفیت پایین اینترنت اعتراض کردند و خواستار آن شدند تا اینترنت به حالت قبلی خود بازگردد.

بیش از 4 ماه از اعتراض‌ها در ایران می‌گذرد و با اینکه به گفته مسئولان هم‌اکنون اوضاع «آرام» شده ؛ اما هیچ نشانی از افزایش سرعت اینترنت و رفع فیلترینگ نیست.

البته در این مورد وزارت ارتباطات به کل موضوع را انکار و اعلام می‌کند که سرعت اینترنت به خاطر فیلترشکن‌ها کند است وگرنه بدون فیلترشکن، سرعت ارتقا پیدا کرده است.

اظهارات وزارت ارتباطات بارها توسط کارشناسان و متخصصان رد شده است. حالا نمایندگان مجلس هم درکنار کارشناسان و کاربران به سرعت اینترنت انتقاد دارند. آنها در این روزها در نطق‌های میان دستور و تذکرهای شفاهی خود به این مورد اشاره کردند.

امانقلیچ شادمهر، نماینده مردم گنبدکاووس هفته گذشته ۵ بهمن‌ماه در نطق میان‌دستور خود با بیان اینکه داشتن اینترنت به ویژه اینترنت پرسرعت برای مردم از نان شب هم واجب تر است گفت: «فیلیترینگ باید برداشته شود. چرا که بیش از یک میلیون نفر شغل مستقیم و بیش از ۳ میلیون نفر شغل به صورت غیرمستقیم ایجاد کرده است، مردم نگران سرنوشت کسب و کار  خود هستند.»

صدیف بدری، نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس امروز (۱۱ بهمن‌ماه)  در تذکری شفاهی در صحن علنی خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «کاهش سرعت اینترنت به رغم فیلتر بودن اغلب شبکه‌های اجتماعی غیرایرانی مورد استفاده مردم در کنار تحمل همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی ناشی از تورم همچنان به عنوان مهمترین دغدغه این روزها بالاخص برای فعالان حوزه کسب و کار اینترنتی به شمار می‌رود.»

به گفته بدری با وجود وعده مسئولان مربوطه به ویژه شخص وزیر مبنی بر بازگشت خدمات‌رسانی در حوزه ارتباطات به حالت عادی در صورت آرام شدن شرایط، اما همچنان شاهد روند کاهش سرعت اینترنت به خصوص در اپراتورهای تلفن همراه هستیم. او تاکید کرد که مردم در برخی ساعات قادر به استفاده بهینه از شبکه‌های اجتماعی داخلی هم نیستند.

نایب رئیس کمیسیون عمران در ادامه اعلام کرد: «اوضاع نابسامان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر به تحریم ملت از سوی دولت شبیه است تا یک تصمیم سنجیده. پیش از اینکه ریشه کسب و کارهای اینترنتی کشور خشکانده شود، به تحریم داخلی ملت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات پایان دهید.»

پیشتر نمایندگان برای کاهش سرعت و کیفیت اینترنت، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات را به صحن علنی مجلس کشانده بودند. مجتبی رضاخواه، نماینده سوال‌کننده در مورد مشکلات اینترنت  با شرط اینکه درعرض ۳ ماه وزیر وضعیت اینترنت و کسب‌وکارهای اینترنتی را سر و سامان دهد، از پاسخ زارع‌پور قانع شد.

حالا به پایان مهلت ۳ ماه نزدیک می‌شویم و رضاخواه اعلام کرد اگر وزیر ارتباطات تا ۲۴ بهمن ماه رضایت مجلس را در زمینه امور روی زمین مانده به ویژه افزایش کیفیت اینترنت جلب نکند، این موضوع مجددا به صحن مجلس ارجاع شده و حتی وزیر به استیضاح نزدیک می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/02ta
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.