کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

اعتماد رمز موفقیت است

چگونه می‌توان کار از خانه را مدیریت کرد

در سال 2020، وقتی گوگل جلسات مجازی را ممنوع کرد، همه متعجب شدند و به میلیون‌ها نفر شادی را هدیه داد. این آزمایشی بود برای اینکه ببینیم آیا انجام این کار در حالی که با کاهش زمان تلف‌شده میلیون‌ها دلار برای شرکت صرفه‌جویی می‌شود، با مزایای مورد نظر آن، مانند افزایش بهره‌وری و بهبود رضایت در محل کار همراه خواهد بود یا خیر. سال‌ها بعد، به نظر می‌رسد که آن رویکرد، درست‌بودن فرضیه‌اش را ثابت کرده، اما همچنین نشان داده که بسیاری از افراد رویکرد اشتباهی در مورد کار از راه دور دارند.

گوگل به‌طور ناخواسته معنای کار از راه دور را تغییر داده و با انجام این کار، کار از راه دور را دوباره اختراع کرده و استاندارد طلایی جدیدی برای نقش‌های مستقل ایجاد کرده است. آنچه اکنون می‌بینیم این است که با تغییر جهان به سمت پذیرش گسترده‌تر کار از راه دور، کار از خانه به کار از هر کجا تبدیل می‌شود.

برای کارمندان، این به معنای آزادی جغرافیایی واقعی است؛ جایی که مناطق زمانی تا حد زیادی نامربوط هستند و زمان بسیار محترم است؛ زیرا واقعیت این است که کار از راه دور آن‌طور که بسیاری معتقدند، به معنای استقلال کامل مکان نیست. میزان آزادی و شادی در محل کار، نه با فاصله رفت‌وآمد فرد از یک اتاق به اتاق دیگر، بلکه با اینکه چقدر فضا دارد تا مستقل کار کند، سنجیده می‌شود.

این فقط کارمندان نیستند که از یک مدل کار از هر نقطه و از راه دور بهره می‌برند، بلکه به کارفرمایان نیز برای پرورش نیروی کار شادتر و مولدتر کمک می‌کند.


مزایای کلیدی اتخاذ مدل کار از راه دور


این مدل مزایای بسیاری دارد که عبارتند از:

* کاهش هزینه‌ها: افراد را از هر کجا استخدام کنید و همچنین ساعات تلف‌شده در جلسات را کاهش دهید.

* افزایش بهره‌وری: زمان کمتر در جلسات به معنای زمان بیشتر برای بهره‌وری است.

* حفظ کارکنان: افزایش رضایت در محل کار به کاهش جابه‌جایی کارکنان کمک می‌کند.

این نوعی موقعیت برد-برد است که هر کسب‌وکاری باید برای آن تلاش کند. جلسات کمتر به این معنی است که اصلاح رویکرد شما برای همکاری ضروری است. زمانی که جلسات به جای همکاری، فضایی برای ارائه هستند و توفان فکری یا کار عملی برای انجام‌دادن و موضوعی فوری که نیاز به حل‌وفصل فوری داشته باشد، وجود ندارد، از برگزاری جلسات پرهیز کنید. به‌علاوه، معمولاً از دعوت از شرکت‌کنندگانی که واقعاً انتظار نمی‌رود شرکت کنند یا مشارکت داشته باشند، خودداری کنید (به ‌جای آن یک قطعه ضبط‌شده برای آنها ارسال کنید).


به کارمندان خود اعتماد کنید


کسب‌وکارها برای کار از خانه و نیز کار از هر نقطه‌ای، باید به کارکنان خود اعتماد کنند. بهترین راه برای ایجاد سیستمی که در آن اعتماد ایجاد شده باشد، این است که موقعیت‌ها را حول خروجی متمرکز کنید تا نقش‌ها بر اساس بهره‌وری باشد، نه مبتنی بر زمان.

این یک تغییر کلیدی است که کارمندان را از تمرکز بر زمانی که صرف می‌کنند، دور می‌کند و در عوض آنها را قادر می‌سازد تا روی کاری که انجام می‌دهند، تمرکز کنند. برای انجام این کار، به کارمندان وظایف روشن بدهید تا بتوانند خودشان برای آن برنامه‌ریزی کنند. هدف‌سازی برای امور کاری، سنجش میزان فعالیت را هم برای کارفرما و هم برای کارمند آسان‌تر می‌کند.

هر چقدر هم که برخی از این چیزها پیش پا افتاده و بدیهی به نظر برسد، اغلب نادیده گرفته می‌شوند یا کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. با انجام این نوع کارها می‌توانید به کارفرمای بهتر با محیط کاری جذاب‌تری تبدیل شوید. نتیجه این است که تقریباً هر کسب‌وکاری با کارکنان از راه دور می‌تواند از این استراتژی‌ها برای تبدیل‌شدن به یک کارفرمای بهتر و یک تجارت سودآورتر استفاده کند. آنچه در آن خلاصه می‌شود، مسلماً باارزش‌ترین موضوع در تجارت است؛ اعتماد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/lssh
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.