اف‌تی‌ایکس کلاهبرداری کرده است!

مشاوران دولت آمریکا در حوزه ارز دیجیتال در اجلاس سیاست در واشنگتن به ماجرای ورشکستگی صرافی اف‌تی‌ایکس پرداختند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به‌دنبال اتفاقی که برای صرافی ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس افتاد، مقامات ایالات ‌متحده می‌گویند شرکت‌های رمزارزی با تهدیداتی بیشتری مواجه شده‌اند و به همین دلیل باید برای مهار این تهدیدات بیشتر تلاش کنند. فروپاشی اف‌تی‌ایکس برای فعالان این صنعت شوک بزرگی بود و بسیاری از آن به‌عنوان بزرگ‌ترین شکست صنعت کریپتو تا به امروز یاد می‌کنند.


به هر‌کسی اعتماد نکنید!


به گفته سنجیو باسکر، مشاور ارز دیجیتال در مرکز نوآوری ارزهای دیجیتال در وزارت دادگستری، تنظیم‌گران برای تشخیص اینکه شرکت‌های رمزارزی مطابق دستورالعمل‌های فعلی در مورد ارزهای دیجیتال عمل می‌کنند یا نه، به متخصصان این حوزه نیاز دارند. او در اجلاس سیاست در واشنگتن نیز به اعضای انجمن بلاکچین گفت: «وقتی به بحث محافظت از جامعه در برابر خطرات می‌رسیم، اولین خط دفاعی شما هستید.»

جیک اوچینکلاس ،نماینده کنگره ماساچوست هم در این اجلاس حضور داشت و در تأیید صحبت‌های باسکر اظهار داشت: «وقتی صحبت از مراقبت از مشتریان به میان می‌آید، قانون‌گذاران کار خاصی از دست‌شان برنمی‌آید.» اوچینکلاس با اشاره به صندوق‌های خطرپذیر و سهام‌داران عمده صرافی اف‌تی‌ایکس که زمانی از آن حمایت می‌کردند، ادامه داد: «سرمایه‌گذاران باید بیشتر احتیاط کنند و در اعتماد‌کردن به دیگران مراقب باشند.»

باسکر هم که با گفته‌های نماینده کنگره ماساچوست موافق بود، تصریح کرد: «مسئولیت معرفی حوزه رمزارزها بر عهده بازیگران اصلی آن است. آنها هستند که باید تصویر درستی از این حوزه به دیگران نشان دهند. به‌علاوه افرادی که به این حوزه ورود می‌کنند، باید هوشیار باشند و حواس‌شان را جمع کنند.»

این مشاور ارز دیجیتال ادامه داد: «ما بخش خصوصی این صنعت را به خودتنظیم‌گری تشویق می‌کنیم و به آنها می‌گوییم اگر فعالیت مشکوکی مشاهده کردید یا با اعمالی چون کلاهبرداری و پول‌شویی مواجه شدید، گزارش دهید.»
اوچینکلاس در مورد اتفاقی که برای صرافی اف‌تی‌ایکس افتاد، گفت: «کاری که اف‌تی‌ایکس کرد، کلاهبرداری است که حتی با توجه به وضعیت فعلی مقررات و تنظیم‌گری رمزارزها هم مجاز نیست.»


حساب لجر ایکس از اف‌تی‌ایکس جداست


کریستین جانسون، مدیر امور کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده آمریکا در نشست مذکور با اشاره به لجر ایکس،‌ زیرمجموعه اف‌تی‌ایکس گفت: «کارآمدی دستورالعمل‌های نظارتی که به‌عنوان یک اقدام حمایتی از مصرف‌کننده تنظیم ‌شده‌اند، ثابت شده است. به همین دلیل است که امروز لجر ایکس در لیست شرکت‌های ورشکسته زیرمجموعه اف‌تی‌ایکس قرار ندارد، زیرا مطابق با این دستورالعمل‌ها فعالیت می‌کند.»

جانسون افزود: «از لجر ایکس در پرونده ورشکستگی اف‌تی‌ایکس نامی برده نشده است. به نظر می‌رسد دلیل این امر دقت لجر ایکس در پیروی از الزامات نظارتی است. لازم به ذکر است که لجر ایکس در سال ۲۰۱۷ برای ثبت نام در کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده آمریکا هم درخواست داده بود. ظاهراً این کمیسیون نبود نام لجر ایکس را در لیست شرکت‌های ورشکسته زیرمجموعه اف‌تی‌ایکس تأیید کرده است.»

جانسون تصریح کرد: «تا جایی که می‌دانیم حتی یک دلار از دارایی‌های مشتریان در این شرکت به خطر نیفتاده است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/pm5q
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.