کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

افزایش ریسک‌پذیری و اعتمادبه‌نفس / زنان چگونه می‌توانند از یکدیگر در محل کار حمایت کنند؟

همه ما این داستان را شنیده‌ایم که زنان از یکدیگر حمایت نمی‌کنند و همیشه سد راه هم می‌شوند. البته این یک واقعیت فراگیر نیست و زنانِ در حال پیشرفت ثابت کرده‌اند که این یک افسانه دروغین است. زنان می‌توانند متحدان قدرتمندی در محل کار برای یکدیگر باشند، اگر این موارد را در رفتار و همکاری با سایر همجنسان خویش مد نظر قرار دهند.

این روش‌ها، رفتارهای ساده‌ای است که زنان می‌توانند با انجامش از یکدیگر در محل کار دفاع کنند. با این کارهای ساده زنان می‌توانند علاوه ‌بر تسریع در پیشرفت خود و سایر همکاران‌شان، به متعادل شدن زمین بازی کسب‌و‌کار کمک کنند و بدین‌وسیله موجبات پیشرفت کسب‌و‌کارشان نیز فراهم شود.

این اتفاقات ساده و مؤثر در محیط کار برای حمایت زنان از زنان را با هم مرور می‌کنیم.


مطمئن شوید ایده‌ها و نظرات همکاران خانم شنیده می‌شود


اگر در جلسات همکاران هم‌سطح به روال مذاکرات دقت کنید، متوجه می‌شوید که مردان بیشتری در صندلی‌های جلو و وسط می‌نشینند؛ در حالی که زنان تمایل دارند در انتهای میز و گوشه‌ اتاق بنشینند، به دور ازموقعیت‌هایی که آنان را در معرض توجه قرار می‌دهد.

دلیل این انتخاب ناخودآگاه این است که جامعه از مردان انتظار دارد قاطع و بااعتمادبه‌نفس باشند؛ بنابراین همکاران‌شان از در معرض توجه بودن و اظهار نظر قاطعانه و رسای آنان استقبال می‌کنند. برعکس، از زنان انتظار می‌رود همدل و مشارکت‌کننده باشند؛ بنابراین وقتی زنی جایگاه در معرض توجهی را برمی‌گزیند و با صدای رسا اظهار‌نظر می‌کند، برخلاف انتظار عمومی حرکت کرده و به احتمال زیاد دوست‌داشتنی محسوب نمی‌شود.

اگر می‌خواهید خودتان و همکاران خانم شما در مسیر پیشرفت باشید، از درخشش و صدای بلند آنان حمایت کنید. بگذارید دوست داشته شدن از سمت شما، به آنان جرئت بدهد که توان و تفکر خود را نمایش دهند. در مکان‌های در معرض دید بنشینید و همکاران خانم خود را نیز به این کار تشویق کنید.


به همکاران خانم یادآوری کنید در موفقیت‌هایشان سهم بسزایی دارند


با توجه به اینکه جامعه و خود زنان صفت ایثار و کم‌اظهار‌کردن خود را برای جنس مؤنث یک صفت مثبت می‌شمارند، حتی وقتی زنان موفق می‌شوند نیز سهم بسزایی برای خود قائل نیستند و همیشه موفقیت را مدیون اطرافیان و شرایط می‌دانند. این اتفاق باعث می‌شود توان ریسک و پذیرش موقعیت‌های بالاتر به‌صورت ناخودآگاه در زنان کشته شود.

اگر می‌خواهید خودتان و همکاران خانم شما در مسیر موفقیت باشید، به یکدیگر یادآوری کنید که در هر موفقیتی سهم بسزایی دارید و این ایثار و کمرنگ بودن بیش از اندازه را نکوهش کنید و برای موفقیت‌های خود جشن بگیرید و به یکدیگر تبریک بگویید.


مانع سرزنش بیش از اندازه شوید


زنان به دلیل توقعات تاریخی جامعه، همیشه به موفقیت‌های خود کمتر بها می‌دهند و برای شکست‌های خود میزان بیشتری رنج و سرزنش درونی تولید می‌کنند. این اتفاق در محیط کار بسیار خطرناک است. اگر می‌خواهید از این خصوصیت زنانه در محیط کار ضربه نخورید، باید همواره به خودتان و سایر همکاران خانم یادآوری کنید که برای شکست‌ها، بیش از اندازه خود را سرزنش نکنید و به اندازه کافی برای موفقیت‌های خود ارزش قائل شوید.

شاید در ابتدا جلساتی که زنان از موفقیت‌های خود می‌گویند کمی سخت و عجیب به نظر برسد، اما کم‌کم درون زنان را به تعادل مناسبی برای پذیرش شکست‌ها و پیروزی‌ها می‌رساند.

جامعه انسانی ترکیب بسیار پیچیده‌ای از رفتارهای تک‌تک افراد است و برای بهتر شدن فرهنگ هر سازمانی باید با تمرین و یادآوری‌های کوچک، مسیر بهبود را هموار ساخت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5mqh
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.