کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

افزایش ۱۱۰درصدی صنایع سرمایه‌گذاری در Generative AI

پنل «فرصت همکاری استارتاپ‌ها با MCINext» یکی دیگر از پنل‌هایی بود که در روز سوم نکستیشن ۲۰۲۴ با حضور حامد تهمورسی، مدیر ارشد فناوری MCINext برگزار شد. این شرکت فعالیت خود را از دو سال پیش آغاز کرده و متمرکز بر حوزه هوش مصنوعی و راهکارهای Big data است.

به گفته تهمورسی هوش مصنوعی تولیدی یا Generative AI به‌شدت محبوب است و کاربرد زیادی در صنایع دارد. گروه MCINext با این هدف شکل گرفته که بازیگری جدی در Big data شود و این کار را از سه طریق پیش می‌برد: با پژوهش و تحقیقات، مهندسی محصول و ایجاد زیرساخت پژوهشی و پلتفرم.

حامد تهمورسی، مدیر ارشد فناوری MCINext

او توضیح داد: «گروه MCINext در سه حوزه Core Service ،Near Core و Beyond Core خدمات ارائه می‌دهد. از هوش مصنوعی می‌توان در بخش سرویس مشتریان و بازاریابی استفاده کرد. هدف‌گذاری سه‌ساله ما این است که بیش از ۵۰درصد از کاربران به‌صورت مستقیم با یک سرویس هوش مصنوعی ارتباط داشته باشند. این امر فروش را ۱۰درصد و وفاداری مشتری را ۲۰درصد افزایش می‌دهد.»

مدیر ارشد فناوری MCINext در انتها خاطرنشان کرد: «بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها کاهشی ۶۵درصدی داشته است، اما در همین بازه سرمایه‌گذاری در Generative AI افزایش ۱۱۰درصدی داشته است که این امر نشان می‌دهد صنایع ارزش این فناوری را به‌خوبی درک کرده‌اند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/mxm8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.