کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

افزودن بیت‌کوین به طرح (k)401

نتایج مطالعه چارلز شواب نشان می‌دهد نسل‌های زد و وای خواهان افزودن بیت‌کوین به طرح‌های قدیمی بازنشستگی هستند

طبق مطالعات اخیر چارلز شواب، اغلب جوانان به‌ویژه در ایالات متحده دیگر رغبت زیادی به طرح بازنشستگی (k)401 ندارند. طرح (k)401 یک طرح پس‌انداز بازنشستگی است که توسط بسیاری از کارفرمایان آمریکایی ارائه می‌شود و یکسری مزایای مالیاتی دارد؛ ولی به نظر می‌رسد اخیراً جوانان گزینه‌های دیگری مانند ارزهای دیجیتال را جایگزین این طرح کرده‌اند.

این مطالعه نشان می‌دهد که 37 درصد نسل زد، 54 درصد نسل وای و 61 درصد نسل ایکس اولین تجربه سرمایه‌گذاری خود را از طریق طرح (k)401 رقم زده‌اند. به احتمال زیاد این دو نسل جوان‌تر نسبت به نسل‌های پیشین بیشتر در ارزهای دیجیتال، املاک، مستمری‌ها و کسب‌وکارهای کوچک سرمایه‌گذاری می‌کنند.


این طرح دیگر تنها انتخاب نیست


در ماه آوریل هم یک نظرسنجی آنلاین توسط لاجیکا ریسرچ برای خدمات برنامه بازنشستگی شواب انجام شد که هزار نفر شرکت‌کننده داشت. این هزار نفر کسانی بودند که از طرح (k)401 استفاده می‌کردند. کاترین گولادی، رئیس خدمات مالی شواب، در رابطه با نتایج این نظرسنجی در بیانیه‌ای گفت: «جوانان امروز رویکردهای سنتی برای کار و بازنشستگی را زیر سؤال می‌برند، زیرا آنها شغل‌های متفاوتی انتخاب می‌کنند. کرونا هم باعث شد که آنها اولویت‌های خود را بازبینی و بازنویسی کنند.»

او ادامه داد: «با اینکه طرح (k)401 هنوز هم انتخاب اصلی بسیاری از افراد برای پس‌انداز بازنشستگی است، اما دیگر تنها انتخاب آنها محسوب نمی‌شود. مردم دارایی‌های جدید و متنوع را راه رسیدن به اهداف مالی خود می‌دانند و سرمایه‌گذاری بر این دارایی‌ها برای آنها هیجان‌انگیز است.»

به‌علاوه، 32 درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که کاش می‌توانستند از طریق طرح (k)401 در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. درواقع 46 درصد نسل زد و 45 درصد نسل وای در این مورد اتفاق‌نظر داشتند. در همین راستا، فیدلتی اینوستمنت در ماه آوریل اعلام کرد که قرار است به افراد اجازه دهد تا بخشی از پس‌اندازهای دوران بازنشستگی خود را در طرح‌ (k)401 از طریق بیت‌کوین انجام دهند.


سخت است، ولی انجام می‌دهیم


در اوایل ماه اکتبر نیز، شرکت ارائه خدمات دستمزد و صورت‌حساب ارزهای دیجیتال بیت‌ویج (Bitwage) همکاری خود را با ارائه‌دهنده طرح (k)401، برای همه ما (ForUsAll) آغاز کرد. هدف از این همکاری افزودن بیت‌کوین به طرح (k)401 است. مدیرعامل بیت‌ویج، جاناتان چستر، به بلاک‌ورکز می‌گوید: «امیدواریم کارکنان جوانانی که از طرح (k)401 کمتر استفاده می‌کنند، با این کار ترغیب شوند تا بیشتر به سمت ما بیایند.»

او می‌افزاید: «این اقدام می‌توانند افراد بیشتری را از نسل‌های وای و زد وارد این سیستم کند. هر چند افزودن بیت‌کوین به طرح (k)401 بسیار سخت است؛ زیرا مسئولیت حفظ این دارایی برای ما سنگین است.»

61 درصد پاسخ‌دهندگان اظهار داشتند که به غیر از طرح (k)401 از یک حساب پس‌انداز دیگر هم جهت پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری برای بازنشستگی استفاده می‌کنند.

25 درصد هم گفتند ارزهای دیجیتال را به‌عنوان راه دوم سرمایه‌گذاری انتخاب کرده‌اند. لازم به ذکر است که تمایل نسل وای برای سرمایه‌گذاری بر کریپتو بیشتر از سایر شرکت‌کنندگان بود و حدود 35 درصد آنها روی رمزارزها سرمایه‌گذاری می‌کردند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/w1al
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.