رابطه روبه‌رشد شبکه‌های اجتماعی و دارایی‌های دیجیتال

فرایند تأیید جدید توییتر برای وب 3 چه مفهومی دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

راستی‌آزمایی جدید توییتر بر افرادی که دارای توکن‌های غیرقابل معاوضه PFP هستند، تأثیر می‌گذارد.
ایلان ماسک از زمانی که مالک توییتر شده، سخت مشغول است. اولین اقدام او اخراج چند مدیر ارشد از توییتر و تغییر اساسی هیئت‌مدیره بوده است. او در توییتی نوشت که گام بعدی‌اش تجدید نظر در فرایند تأیید توییتر بلو یا همان حساب‌های کاربری با تیک آبی است.


کلاهبردارانی با تیک‌های آبی


به گزارش ورج، برای نخستین بار در تاریخ توییتر، ماسک قصد دارد هزینه سرویس اشتراک توییتر بلو را از 99/4 دلار به 99/19 دلار برساند.

با وجود این تیک آبی لزوماً معادل اعتبار نیست، به‌ویژه وقتی از اجتماعات رمزنگاری در شبکه اجتماعی صحبت می‌کنیم که در آن کلاه‌برداران برای حساب‌های کاربری با تیک آبی پول پرداخت می‌کنند.

در ابتدای سال توییتر قابلیتی را برای مشترکان توییتر بلو معرفی کرد که به آنها امکان می‌داد کیف پول‌های متکی بر اتر خود را به حساب توییترشان متصل کنند و ان‌اف‌تی‌ها را به‌عنوان عکس پروفایل‌شان بگذارند.

برای کسانی که در صنعت رمزنگاری حضور دارند، این نخستین نشانه از این بود که حرکت به سوی دارایی دیجیتال به صورت بالقوه گسترده‌تر شده است؛ حرکتی که دیگر آن‌قدرها هم متکی بر پشتیبانی جک دورسی از بیت‌کوین نیست.


دیگر فقط پای بیت‌کوین وسط نیست


استفان راست، مدیرعامل لاگونا لبز به بلاک‌ورکز گفته است که با تسلط ایلان ماسک بر توییتر احتمالاً شاهد آن هستیم که طیف وسیع‌تری از ارزهای دیجیتال در این پلتفرم پذیرفته شود. این پلتفرم دیگر تحت سلطه بیت‌کوین نخواهد بود.
توییتر برای پشتیبانی از توکن‌های غیرقابل معاوضه قصد داشت تا با کمک پلتفرم اوپن سی و سایر بازارهای شخص ثالث ان‌اف‌تی، مالکیت حساب‌های کاربری را تأیید کند. بدین ترتیب تعداد تیک‌های آبی افزایش پیدا کرد و ان‌اف‌تی‌های شش‌ضلعی به شکل نماد وضعیت (Status Symbol) جدید درآمدند.

با وجود این، مکانیسم‌های امنیتی موجب نمی‌شود که افراد فایل‌های تصویر ان‌اف‌تی دیگران را سرقت نکنند و تأیید نشوند. به گفته مدیر پژوهش‌های پروف کالکتیو، تیک آبی دیگر معنای خاصی ندارد و وضعیت تیک‌های آبی در ان‌اف‌تیها، به دلیل ازدیاد کلاه‌برداران و ربات‌ها و اینفلوئنسرهای جعلی با حساب‌های تأییدشده، وضعیت آشفته‌ای است.


رابطه توییتر با بایننس


توییتر هنوز اطلاعاتی را درباره فرایند جدید تأیید حساب‌های کاربری منتشر نکرده است. کاربران دیگر توییتر گفته‌اند که بخشی از سیستم تأییدی که در راه است، اثبات انسان‌بودن است تا توییتر بتواند بین ربات‌ها و شرکت‌ها و افراد تمایز قائل شود. همچنین گفته‌اند که با توجه به اینکه توییتر در حال کار روی کیف پول رمزنگاری‌شده خود است، ممکن است در حال کار روی توکن خود هم باشد.

استفان راست مدیرعامل لاگونا لبز گفت: «ما همچنین به احتمال زیاد شاهد قابلیت‌های بیشتر توییتر برای پرداخت خواهیم بود که واقعاً برای صنعت رمزنگاری مفید است.» بنیان‌گذار بایننس نیز اعلام کرد که برای کمک به توییتر برای ورود به وب 3 آماده است. او 500 میلیون دلار به خرید اهرمی ماسک در توییتر کمک کرد و همین معیاری است که نشان می‌دهد رابطه میان شبکه‌های اجتماعی و دارایی‌های دیجیتال روبه‌رشد است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/i6dc
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.