کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

افسانه دهکامه

درباره کتاب «بی‌نظمی»

وقتی کسب‌وکاری را راه می‌اندازیم یا در شرکتی مسئول فروش می‌شویم یا بخشی از مسئولیت بازاریابی را بر عهده می‌گیریم، خوب می‌دانیم که قرار نیست همیشه همه‌چیز گل و بلبل باشد و ما در شرایط ثابت و پیش‌بینی‌پذیر به کارمان ادامه دهیم، بلکه مثل روز برایمان روشن است که ممکن است یک روز از خواب بیدار شویم و ببینیم دلار ۱۰ برابر شده، بورس سقوط کرده یا اینترنت به‌کل قطع شده است و تمام نقشه‌هایی که کشیده بودیم، طی چند ساعت نابود شده‌اند. حفظ آرامش در چنین وضعیتی واقعاً سخت است. چطور می‌شود تمام استراتژی‌ای را که در این مدت داشتیم، تغییر دهیم و حتی خیلی زود به استراتژی جدیدی برسیم؟

کتاب «بی‌نظمی» نوشته فیلیپ کاتلر و جان ای. کسلیون دقیقاً درباره همین بحران و با هدف حفظ نظم در بی‌نظمی در کار نوشته شده است. دنیای این روزهای ما عصر تلاطم است. صبح که از خواب بیدار می‌شویم، معلوم نیست چه اتفاقاتی افتاده است. باید با این بحران‌های ریز و درشت آشنا شویم و بیاموزیم که با آنها چطور برخورد کنیم.

در فصل نخست این کتاب با بسیاری از عوامل این تلاطم شدید آشنا خواهیم شد؛ عواملی که رویارویی با آنها مستلزم تفکر مجدد برای اتخاذ رفتارها و حرکات راهبردی جدیدی خواهد بود که بتوانند در هنجار جدید آسیب‌پذیری را به حداقل برسانند و بهترین استفاده را از فرصت‌های ایجادشده ببرند.

در فصل دوم می‌آموزیم چرا در گذشته، یگانه نتیجه اشتباه مدیران و رهبران، ماندن در بحران بود، ولی امروزه و در عصر جدید این اشتباهات نه‌فقط برای شرکت آنان مُضر است، بلکه ممکن است مُهلک نیز باشد.در فصل سوم سامانه مدیریت بی‌نظمی معرفی می‌‌شود که راهی برای مدیران فراهم می‌آورد تا بتوانند شرکت‌های خود را از این وضعیت نجات دهند و رویکردهایی اساسی را به شیوه کاری خود اضافه کنند تا کارکردی موفقیت‌آمیز داشته باشند و رویدادهای جدید اطراف خود را بهتر از قبل بفهمند و با آنها مواجه شوند.

در فصل چهارم رفتارهای راهبردی جدیدی شرح داده می‌شود که برای کارکردهای مدیریتی اصلی ضرورت دارند و از آنها برای بهبود عملکرد کوتاه‌مدت سازمان بدون به مخاطره انداختن عملکرد میان‌مدت و بلندمدت آن استفاده می‌شود. فصل پنجم نشان می‌دهد شرکت‌ها چطور می‌توانند راهبردهای بازاریابی و فروش خود را در دوران تلاطم تقویت کنند و زمینه را برای آینده‌ای پایدار و همچنین انبوهی از مشتریان وفادار آماده سازند.

و در نهایت در فصل ششم راهکارهایی ارائه می‌شود که مدیران کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از آنها نیازهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت کسب‌وکار خود را به‌درستی متوازن کنند تا شرکتی موفق داشته باشند که سال‌های سال پابرجا باشد و به رشد خود ادامه دهد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/lcvs
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.