کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

هوش‌مصنوعی برای تصاویر پزشکی

استارتاپ لیتوانیایی ۳.۵ میلیون یورو سرمایه‌ جذب کرد

استارتاپ پزشکی Oxipit AI مستقر در ویلنیوس ۳.۵ میلیون یورو از صندوق تایوانیاکپیتال سرمایه جذب کرده است. این استارتاپ ابزارهای هوش مصنوعی برای تصویربرداری پزشکی جهانی ایجاد می‌کند. این بودجه به شرکت کمک می‌کند رشد خود را سرعت بخشد و از هم‌تیمی‌ها و مشتریان جدید استقبال کند.

در سال ۲۰۱۹، این استارتاپ ۱.۷ میلیون یورو سرمایه اولیه را از پرکتیکاکپیتال، صندوق «کوینوستیکینیس» و سرمایه‌گذاران فرشته دریافت کرد که در آن زمان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری برای راه‌حل‌های هوش مصنوعی پزشکی در کشورهای حوزه بالتیک بود. Oxipit AI قصد دارد در آینده نزدیک ۴.۸ میلیون یورو اضافی از سرمایه‌گذاران فعلی خود جذب کند.

این استارتاپ در سال ۲۰۱۷ توسط تیمی متشکل از شش دانشمند با پیشینه‌های مختلف علمی تأسیس شد. این تیم دارای برندگان چند بار رقابت کاگل، همچنین اعضایی با سابقه اثبات‌شده در برنامه‌های کاربردی جهانی هوش مصنوعی و علم داده است.

Oxipit AI یک نرم‌افزار تصویری کامپیوتری، مخصوص استفاده در تصویربرداری پزشکی است. این شرکت با تیمی از دانشمندان داده و پزشکان برنده جوایز متعدد، قصد دارد پیشرفت‌های خلاقانه هوش مصنوعی/یادگیری عمیق را در عملکرد بالینی روزمره معرفی کند.

این استارتاپ توسعه‌دهنده مجموعه نرم‌افزارهای رادیولوژی با هوش مصنوعی چست‌آی است. تشخیص و گزارش خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی توسط چست‌آی، رادیولوژیست‌ها را قادر می‌سازد بهره‌وری خود را بهبود بخشند، میزان خطا را کاهش دهند، یافته‌های ثانویه نادیده‌گرفته‌شده را کشف کنند و به کمبود و حجم کاری روزافزون متخصصان رادیولوژی رسیدگی کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hqug
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.