توفان ایلان ادامه دارد

برخلاف وعده‌ها، باز هم کارمندان توییتر اخراج می‌شوند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

خبرهای جدید می‌گویند گویا فعلاً خبری از آرامش در توییتر نیست و توفانی که این مرد پرحاشیه صنعت فناوری راه انداخته، همچنان ادامه دارد. دو نفر از افراد آشنا به اقدامات توییتر به اینسایدر گفته‌اند که ایلان ماسک روز چهارشنبه گذشته چند ده کارمند را که اکثر آنها مهندس بودند، اخراج کرد. آنها اظهار کرده‌اند که این اخراج‌ها در توییتر غافلگیرکننده بود.

ماسک در اوایل این هفته در جلسه‌ای اعلام کرده بود که دیگر اخراجی در این شرکت وجود نخواهد داشت. یکی از این افراد گفت روز چهارشنبه به این کارکنان که شبانه اخراج شده‌اند اطلاع داده شد که به دلایل عملکردی کار خود را از دست داده‌اند و به آنها یک ماه انفصال(severance) داده شد. این دو نفر می‌گویند که فرایند خاتمه کاری مشابه با کارمندانی بود که قبلاً اخراج شده بودند؛ دسترسی به ابزار کار و رایانه‌ها قطع شد و اخطاریه به حساب‌های ایمیل شخصی کارکنان اخراجی ارسال شد.

هزاران کارمند توییتر قبلاً توسط ماسک اخراج شده بودند. به گفته پیپل، تیم‌های توییتر در حال حاضر آن‌قدر کوچک شده‌اند که بسیاری از کارمندان مجبور شده‌اند در روز شکرگزاری کار کنند. گمان می‌رود این اخراج‌ها، حداقل تا حدی، نتیجه سیاست جدید ماسک باشد که مهندسان توییتر و سایر کارکنانی را که روی پروژه‌های کد یا فنی کار می‌کنند، ملزم می‌کند تا هر هفته او را در مورد کارهایی که روی آنها کار کرده‌اند و آنچه را که امیدوارند تکمیل کنند، مطلع کنند.

در حالی که این به‌روزرسانی‌ها معمولاً در روزهای جمعه هر هفته انجام می‌شود، قرار بود در این هفته به دلیل تعطیلات شکرگزاری، در چهارشنبه این اتفاق رخ دهد. طبق گزارش‌ها، استخدام‌کنندگان توییتر از مهندسان خارجی استفاده کرده‌اند تا در شرکت تحت رهبری ماسک کار کنند.

ماسک حتی فردی را استخدام کرده که مطبوعات را فریب داده تا فکر ‌کنند که او به‌تازگی از توییتر اخراج شده است. یکی از افراد گفت این تحولات کارکنان را به این باور رسانده که ماسک عادت خود به اخراج‌های ناگهانی را ترک نکرده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ipmg
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.