کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

در نکستیشن به واقعیت‌های آینده می‌پردازیم، نه فانتزی‌ها

رضا جمیلی، دبیر بخش محتوایی نکستیشن اینوتکس ۲۰۲۴ اعلام کرد که نزدیک به ۲۰ پنل و ۱۲ ارائه تخصصی در این رویداد برگزار خواهد شد و بالغ بر ۸۰ نفر به‌عنوان کارشناس و سخنران در آن به ارائه محتوا خواهند پرداخت

نکستیشن (ایستگاه آینده) همان‌گونه که از نامش پیداست، یک رویداد آینده‌محور است که در آن تلاش می‌شود روندها و ترندهای نوآوری مورد بحث و بررسی قرار گیرد. رویداد نکستیشن در اینوتکس امسال، در سه روز (صبح و بعدازظهر) برگزار می‌شود و شامل ارائه، سخنرانی و پنل‌های مختلف است.

رضا جمیلی، دبیر بخش محتوایی نکستیشن اینوتکس ۲۰۲۴ و مدیر توسعه کسب‌وکار راه‌کار در خصوص این رویداد عنوان می‌کند: «نگاه ما در نکستیشن امسال این بوده که برخلاف سال‌های گذشته که درباره جذابیت فناوری و نوآوری صحبت می‌شده، کمی بحث‌ها را زمینی و واقعی کنیم و متناسب با نیاز، مختصات،‌ داشته‌ها و چالش‌های اکوسیستم نوآوری ایران درباره آینده بحث کنیم.»

به اعتقاد جمیلی، برخی از «آينده‌»هایی که در حوزه فناوری و نوآوری درباره‌شان بحث می‌شود، حداقل در حال حاضر نسبتی با ما ندارند و برای اکوسیستمی که درگیر مسائلی مانند سرعت اینترنت، مهاجرت منابع انسانی و کمبود نقدینگی است، موضوعاتی فانتزی به شمار می‌آیند.

او در ادامه تأکید می‌کند: «ما می‌خواهیم وقتی صحبت از آینده می‌کنیم، از آینده خودمان روی زمینی که ایستاده‌ایم در مختصات جغرافیا، سیاست، فرهنگ، اجتماع و نوآوری ایران صحبت کنیم و بر این اساس بگوییم سناریوهای احتمالی چه می‌تواند باشد.»

رضا جمیلی در ادامه بیان می‌کند که پنل‌های این رویداد و افرادی که در آن حضور خواهند داشت براساس چنین چهارچوبی طراحی شده‌اند.


حضور بیش از ۸۰ کارشناس و سخنران در نکستیشن ۲۰۲۴


نزدیک به ۲۰ پنل و ۱۲ ارائه تخصصی در رویداد نکستیشن اینوتکس ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و بالغ بر ۸۰ نفر به‌عنوان کارشناس و سخنران در آن به ارائه محتوا خواهند پرداخت.

دبیر بخش محتوایی نکستیشن اینوتکس در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان می‌کند: «موضوعاتی که در این رویداد در نظر گرفته‌ایم، موضوعات روز جامعه است و فقط به اکوسیستم نوآوری محدود نمی‌شود.»

دبیر بخش محتوایی نکستیشن اینوتکس ۲۰۲۴ در توضیح صحبت‌های خود، مبحث خرید قسطی را مثال می‌زند و ادامه می‌دهد: «در جامعه‌ای که قدرت خرید آن پایین آمده، خرید اقساطی موضوع عموم مردم و همچنین کسب‌وکارهاست. کسب‌وکارها در حال حاضر لندتک و خرید قسطی را به‌عنوان یک ابزار آینده می‌بینند که می‌تواند زندگی مردم را آسان‌تر کند.»

تغییرات صنعت خرده‌فروشی و موضوع لجستیک در اکوسیستم نوآوری از دیگر مواردی است که به گفته جمیلی در این بخش از اینوتکس به آن پرداخته خواهد شد.

او ادامه می‌دهد: «ما همچنین به موضوع هوش مصنوعی، نه آن هوش مصنوعی که در openAI از آن صحبت می‌شود، بلکه این موضوع که ما در ایران چه استفاده‌ای می‌توانیم از آن داشته باشیم می‌پردازیم.»


آینده کسب‌وکارها


موضوع آینده خود کسب‌وکارها از منظر جذب سرمایه و نقدینگی از دیگر مباحثی است که در نکستیشن مطرح خواهد شد. جمیلی ضمن بیان این مطلب، ادامه می‌دهد: «موضوع حضور شرکت‌های بزرگی که پول و نقدینگی دارند اما همیشه ورودشان به اکوسیستم نوآوری محل بحث و شائبه بوده نیز از دیگر موضوعاتی است که در نکستیشن مطرح خواهد شد و به مسائلی مانند اینکه آیا این ورودها واقعی یا شوآف است و می‌تواند آسیب‌زا باشد یا کمک‌کننده نیز پرداخته خواهد شد.

همچنین صنعت نشر و آینده آن به‌عنوان حوزه‌ای که می‌تواند گفتمان نوآوری را توسعه دهد از موضوعاتی است که در نکستیشن مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

رضا جمیلی در پایان مطرح می‌کند: «سبک زندگی کارآفرینان و زندگی سالم آنها یکی از موضوعات جدیدی است که در این بخش از اینوتکس برای اولین‌بار مطرح خواهد شد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/tk9h
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.