اولین توقیف ان‌اف‌تی در بریتانیا

رگولاتوری سخت‌تر در دفتر سلطنتی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

با گسترش ظرفیت ان‌اف‌تی‌ها در سوءاستفاده‌های مالیاتی، حالا برای اولین‌بار شاهد توقیف ان‌اف‌تی‌ها توسط بریتانیا در خصوص یک پرونده کلاهبرداری هستیم.

روز سه‌شنبه گذشته دفتر اجرای قوانین مالیاتی پادشاهی متحده بریتانیا دست به توقیف سه ان‌اف‌تی جداگانه به ارزشی بالغ بر 1.9 میلیون دلار زد که به گفته آنها به‌عنوان پوششی برای سرمایه دزدیده‌شده در یک پرونده کلاهبرداری استفاده شده بود.

«نیک شارپ»، مدیر دفتر مالیاتی سلطنتی بریتانیا (HRMC) روز چهارشنبه گفت: «دفتر ما با دقت بالا فناوری‌های جدید را زیر نظر دارد تا ظرفیت‌های آنها برای سوءاستفاده مالی روشن‌سازی شود. روز سه‌شنبه نه نفر در این خصوص دستگیر شدند که برای روشن‌سازی بیشتر مورد بازپرسی قرار خواهند گرفت.

با این حال شخصاً فکر می‌کنم که در آینده شاهد افزایش تمرکز دفاتری نظیر ما بر ان‌اف‌تی‌ها و حتی رگولاسیون و قانون‌گذاری بیشتر خواهیم بود. این دستگیری‌ها هشداری است برای هر کس دیگری که فکر می‌کند فناوری‌ها غیرمتمرکز شده و می‌تواند راه فراری برای تخلفات مالی آنها باشد.»

با این حال به گفته منبعی ناشناخته، دفتر مالیاتی سلطنتی نتوانسته به‌طور مستقیم این ان‌اف‌تی‌ها را در اختیار بگیرد و تنها با دستور دادگاهی توانسته از فروش آنها جلوگیری کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که توقیف‌های دولتی ان‌اف‌تی‌ها در حال گسترده‌تر شدن است. هفته گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) بیش از 3.6 میلیارد دلار ارز دیجیتال مرتبط با هک صرافی بیت‌فاینکس را جبران کرد.

در حالی که ماه گذشته تبلیغات مربوط به رمزارزها در بریتانیا ممنوع شد، حالا اولین توقیف ان‌اف‌تی‌ها می‌تواند زمینه‌ساز اقدامات رگولاتوری بیشتر در این کشور؛ نه فقط در خصوص رمزارزها، بلکه در خصوص ان‌اف‌تی‌ها نیز شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/8hfn
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.