ایجاد 15 هزار فرصت شغلی ظرف سه سال

سرمایه‌گذاری گروه بزرگ خرده‌فروشی لولو در تامیل نادو

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گروه بزرگ خرده‌فروشی لولو در حال حاضر بیش از 225 هایپرمارکت و مرکز خرید را در خاورمیانه، مصر، اندونزی، مالزی و هند اداره می‌کند.

لولو مستقر در امارات به‌تازگی از سرمایه‌گذاری 3500 کرور روپیه در تامیل نادو برای راه‌اندازی مراکز خرید، هایپرمارکت‌ها و پارک لجستیکی غذایی خبر داد. این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد، یادداشت تفاهمی در این زمینه روز دوشنبه هفته گذشته توسط پوجا کولکارنی، مدیرعامل و مدیر ارشد اجرایی دفتر هدایت صنعتی و توسعه صادرات تامیل نادو و اشرف علی، مدیر اجرایی گروه لولو امضا شد.

این تفاهم‌نامه با حضور ام کی استالین، وزیر ارشد تامیل نادو؛ وزیر صنعت تانگام تناراسو؛ یوسف‌علی ام‌ای، رئیس گروه لولو و دیگر مقامات بلندپایه اتاق بازرگانی ابوظبی در ابوظبی امضا شد.

طبق این تفاهم‌نامه، اولین مرکز خرید تا سال 2024 در چنای راه‌اندازی می‌شود، در حالی که انتظار می‌رود اولین هایپر مارکت تا پایان سال جاری در مجتمع لکسمی میلز در کویمباتور افتتاح شود.

گروه لولو همچنین مراکز پردازش و لجستیک مواد غذایی را برای تهیه و فرآوری محصولات کشاورزی و صادرات به کشورهای خاورمیانه راه‌اندازی خواهد کرد.

یک هیئت بلندپایه از لولو به‌زودی از ایالت بازدید خواهد کرد تا مکان‌ها و تشریفات مربوطه را نهایی کنند. یوسف‌علی گفت: «ایالت تامیل نادو زیرساخت‌ها و پشتیبانی عالی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند و ما بسیار خوشحالیم که فرصت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ‌تری را نه‌تنها در چنای بلکه در شهرهای ردیف دوم مانند کویمباتور، سالم، مادورای و تریشی کشف می‌کنیم. هدف ما ارائه بیش از 15 هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم برای جوانان تامیل در سه سال آینده است.»

گروه لولو در حال حاضر بیش از 225 هایپرمارکت و مرکز خرید را در خاورمیانه، مصر، اندونزی، مالزی و هند اداره می‌کند. این گروه بیش از 57 هزار کارمند در سراسر جهان دارد. آنها سرمایه‌گذاری 2000 کرور روپیه در نزدیکی احمدآباد را برای راه‌اندازی یک مرکز خرید مدرن اعلام کرده‌اند و به سرمایه‌گذاری 500 کرور روپیه برای راه‌اندازی یک کارخانه فرآوری مواد غذایی در گریت نویدا، اوتار پرادش متعهد شده‌اند.

در هند، گروه لولو در حال حاضر دارای چهار مرکز خرید عملیاتی در کوچی، تریسور، تریواندروم و بنگالورو است. مرکز خرید در بنگالورو متعلق به گروه لولو نیست، اما این مرکز آن را مدیریت و اداره می‌کند.

مجموعه تجاری این گروه از عملیات هایپرمارکت گرفته تا توسعه مراکز خرید، تولید و تجارت کالا، کارخانه‌های فرآوری مواد غذایی، توزیع عمده‌فروشی و توسعه املاک و مستغلات را شامل می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/mxeq
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.