کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

این سقوط نقطه پایانی دارد؟

نگاهی به بازار رمزارزها که بار دیگر معامله‌گران و تحلیلگران را شگفت‌زده کرد و روزهای قرمز دیگری را رقم زد

بیت‌کوین به زیر 28.000 دلار گمانه‌زنی می‌کردند و بعضی امیدوار بودند رشد صعودی آن را تا بالای 30.000 دلار شاهد باشند. اما بیت‌کوین بار دیگر امیدواران را ناامید کرد. البته فقط بیت‌کوین نبود؛ چراکه بازار در هفته گذشته، سقوط‌های مرگباری را تجربه کرد.

برای اولین‌بار در تاریخ، قیمت بیت‌کوین به سطحی پایین‌تر از اوج چرخه هاوینگ ماقبل خود رسیده و آن‌طور که از بازارهای نزولی گذشته پیداست، احتمالاً قرار نیست 19.000 دلار نقطه پایان روند نزولی این ارز دیجیتال باشد.

به گزارش کوین‌تلگراف، قیمت بیت‌کوین ساعاتی پیش به زیر سطوح اوج تاریخی سال ۲۰۱۷ سقوط کرد و پس از مدت‌ها حمایت روانی 20.000 دلاری خود را از دست داد.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در هفته گذشته

آن‌طور که از‌ داده‌های بازار پیداست، بیت‌کوین برای اولین‌بار از دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) به زیر 20.000 دلار رسیده و در پایین‌ترین سطح، قیمت 18.732 دلار را تجربه کرده است.

در حالی که پیش‌بینی‌های بانک مرکزی آمریکا از افزایش تورم در سراسر جهان باعث تشدید نگرانی میان سرمایه‌گذاران شده، بازار ارزهای دیجیتال نیز در این مدت با فشار فروش گسترده‌ای مواجه بود که شروع آن به اعلام نرخ تورم ماه می (اردیبهشت) آمریکا در دو هفته گذشته بازمی‌گردد.

روند ارزش بازار رمزارزها در هفته گذشته

بیت‌کوین تاکنون از چنین حرکتی اجتناب کرده بود و سایر آلت‌کوین‌ها نیز تجربه مشابهی داشتند و اکنون به سطوحی رسیده‌اند که مدت‌ها بود به آن نزدیک نشده بودند. برای مثال، اتریوم برای اولین‌بار از ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۹) قیمتی پایین‌تر از هزار دلار را تجربه می‌کند.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته

بیشتر کارشناسان این سقوط کم‌سابقه را به مشکلات مالی و خطر لیکوئید شدن مؤسسه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال «تری اروز کپیتال» (Three Arrows Capital)، مسائل مربوط به پلتفرم وام‌دهی سلسیوس و عوامل کلان تأثیرگذار بر وضعیت بازارهای مالی نسبت می‌دهند.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/22cg
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.